اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون سنگ ایران:

قوانین دست و پاگیر مانعی برای پیشرفت صنعت سنگ است/ مجلسی‌ها چاره‌اندیشی کنند

رئیس کانون سنگ ایران گفت: در حال حاضر قوانین دست و پاگیر مانعی در مقابل رشد صنعت سنگ است و مجلس شورای اسلامی باید نسبت به تجدیدنظر و اصلاح این قوانین اقدام کند.

قوانین دست و پاگیر مانعی برای پیشرفت صنعت سنگ است/ مجلسی‌ها چاره‌اندیشی کنند

حسین امیر‌یوسفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر کارخانه‌های سنگ‌بری در راستای فعالیت در زمینه تولید سنگ با موانع بسیاری مواجه هستند، اظهار کرد: مالیات‌های سنگین و ارزش افزوده از مهم‌ترین چالش‌های فراروی صنعت سنگ است.

وی با تاکید بر اینکه همچنین در حال حاضر شرایط سختی برای اختصاص وام‌های صنعتی به واحد‌های سنگ‌فروشی وجود دارد، اضافه کرد: دولت باید نسبت به تسهیل این شرایط چاره‌اندیشی کند و از سنگ‌اندازی در مسیر رشد و پیشرفت این صنعت دست بردارد.

رئیس کانون سنگ ایران با بیان اینکه در حال حاضر قوانین دست و پاگیر مانعی در مقابل رشد صنعت سنگ است، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی باید نسبت به تجدیدنظر و اصلاح این قوانین اقدام کند و نمایندگان باید به خواسته‌ها و مطالبات فعالان این عرصه پاسخ بدهند.

وی با اشاره به اینکه اصفهان از معادن و سنگ‌بری‌های بسیاری برخوردار است، ادامه داد: ظرفیت‌های موجود در اصفهان در زمینه صنعت سنگ باید شناسایی شود و استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها سبب درآمد‌زایی برای استان و کشور می‌شود.

امیر‌یوسفی با تاکید بر اینکه راه‌اندازی و توسعه خوشه‌های سنگ در سراسر کشور باید در دستور کار واحد‌های صنعتی قرار بگیرد، تاکید کرد: صنعت سنگ می‌تواند جایگزینی برای نفت باشد چرا که سنگ کالایی سیاسی نیست و استفاده از صنعت سنگ سبب رشد و پویایی اقتصاد کشور می‌شود.

انتهای پیام/63004/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول