اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور قائم مقام ملی پروژه منارید/

کارگاه آموزشی پروژه بین‌المللی منارید در یزد آغاز شد

کارگاه آموزشی پروژه بین‌المللی منارید با هدف جلوگیری از تخریب سرزمین و حفاظت از تنوع زیستی در یزد آغاز به کار کرد.

کارگاه آموزشی پروژه بین‌المللی منارید در یزد آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی استان یزد، قائم مقام ملی پروژه منارید کشور در این کارگاه اظهار داشت: صندوق تسهیلات محیط زیست جهانی با همکاری دفتر توسعه سازمان ملل اقدام به اجرای پروژه تقویت و انسجام سازمانی برای مدیریت یکپارچه منابع طبیعی کرده است.

پرویز گرشاسبی با اشاره به اینکه منارید نام اختصاری طرح یکپارچه سازی در منابع طبیعی است، از مهمترین اهداف اجرای طرح را شناسایی و رفع خلاء‌ها و موانع قانونی و ساختاری موجود در مدیریت یکپارچه منابع طبیعی دانست.

معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور همچنین از دیگر اهداف طرح منارید را جلوگیری از تخریب سرزمین، حفاظت از تنوع زیستی، تعدیل آثار تغییر اقلیم و مدیریت آب‌های بین‌المللی از طریق توسعه و تقویت سطح دانش و آگاهی بهره‌وران محلی عنوان کرد.

گرشاسبی با اشاره به اینکه هم‌اکنون طرح منارید در استان‌های یزد، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان در حال اجراست، بر اجرای ماموریت‌ها و وظایف محوله و پیگیری اهداف طرح تاکید کرد.

این مسئول خواستار همکاری و هماهنگی کامل دستگاه‌های اجرایی مرتبط با طرح همچنین برنامه‌ریزی و پیگیری وظایف با هدف انسجام بیشتر برای مدیریت یکپارچه منابع طبیعی شد.

در ادامه این کارگاه در خصوص برنامه‌های کمیته پایش و برنامه ریزی پروژه بین‌المللی منارید، معرفی ساختار و موضوع طرح کلان مدیریت جامع حوزه آبخیز بحث و گفت‌وگو صورت گرفت.

کارگاه آموزشی توجیهی بین‌المللی منارید به میزبانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد با حضور 80 نفر از معاونان و کارشناسان آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی کشور به مدت دو روز در آمفی تئاتر مجتمع فرهنگیان پیگیری می‌شود.

این کارگاه با هدف هماهنگی و برنامه‌ریزی در مورد تقویت و انسجام سازمانی برای مدیریت یکپارچه منابع طبیعی و اجرای طرح منارید برپا شده است.

طرح منارید با هدف شناسایی و رفع موانع قانونی و ساختاری مدیریت جامع منابع طبیعی از سال 89 از طریق هماهنگی‌های بین بخشی، آموزش و مشارکت مردم، در ایران آغاز شده است.

در استان یزد این طرح در سال 89 در شهرستان بهاباد به عنوان یکی از مناطق انتخابی این استان آغاز شد.

انتهای پیام/2464/و/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول