اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

خارطوم: توقف حمایت اوگاندا از شورشیان سودان به عادی‌سازی روابط کمک می‌کند

دولت سودان ابراز امیدواری کرد اخبار حاکی از ممانعت دولت اوگاندا از برگزاری نشست شورشیان سودان در خاک کشورش صحت داشته باشد.

خارطوم: توقف حمایت اوگاندا از شورشیان سودان به عادی‌سازی روابط کمک می‌کند

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، «ابوبکر الصدیق محمد الامین» سخنگوی رسمی وزارت خارجه سودان گفت: اوگاندا به حکم اینکه ریاست کنفرانس بین‌المللی منطقه دریاچه‌های بزرگ را برعهده دارد و این کنفرانس جنبش‌های شورشی را تهدیدی برای امنیت منطقه می‌داند و به حکم عضویتش در شورای صلح و امنیت اتحادیه آفریقا و به حکم همه توافقنامه‌های بین‌المللی و اینکه باید با همسایگانش روابط مثبت داشته باشد، با همه این موارد دولت اوگاندا نباید اجازه بدهد که جنبش‌های شورشی سودان در کشورش فعالیت داشته و نشست‌هایی علیه دولت خارطوم برگزار کنند.

وی افزود: این نشست‌ها برای آماده سازی زمینه انجام اقدامات خرابکارانه، تخاصم و حمله به غیرنظامیان در سودان برگزار می‌شود و حملات اخیر جبهه انقلابی به مناطق غیرنظامی در کردفان شمالی و جنوبی و به اسارت گرفتن کودکان و زنان به عنوان سپر انسانی کاملا این را ثابت می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه سودان تاکید کرد: هیچ مانعی برای برقراری روابط خوب و طبیعی بین ما با اوگاندا وجود ندارد و ما خواهان روابط با اوگاندا هستیم اما توقف حمایت اوگاندا از شورشیان سودان می‌تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد.

جنبش‌های شورشی سودان در ژانویه گذشته در نشستی مشترک با رهبران جریان‌های معارض این کشور در کامپالا سندی موسوم به فجر جدید به امضا رساند که هدف از آن سرنگونی نظام عمر البشیر است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول