اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ولایتی:

در مسائل حکومتی هیچ ملاحظه‌ای جز مصالح کشور نداریم

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: در مسائل حکومتی هیچ ملاحظه‌ای جز مصالح کشور نداریم، یکی از ایرادات ما این است که در شرایط فعلی دستورات مقام معظم رهبری در مورد مبارزه با فساد را انجام ندادیم.

در مسائل حکومتی هیچ ملاحظه‌ای جز مصالح کشور نداریم

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی‌اکبر ولایتی طی سفر یک روزه خود به تبریز ظهر امروز در جمع دانشجویان تبریزی حاضر شده و به سئوالات دانشجویان پاسخ داد.

وی در پاسخ به سئوال یک از دانشجویان  که از وی پرسید دلیل پیوستن قالیباف به ائتلاف سه‌گانه چه بود، گفت: ما در مسائل حکومتی هیچ ملاحظه‌ای جز مصالح کشور نداریم، یکی از ایرادات ما این است که در شرایط فعلی دستورات مقام معظم رهبری در مورد مبارزه با فساد را انجام ندادیم رهبری چند بار فرمودند مبارزه درست با فساد در کشور وجود ندارد و تمام کارهایی که توسط دولت در این باره انجام شده است آب در هاون کوبیدن است.

وی افزود: مبارزه با فساد زمانی موثر خواهد بود که هرکسی در هر مقامی که دچار فساد شود باید بازخواست شود.

ولایتی در پاسخ به سئوال شفاهی یکی از دانشجویان خانم که پرسید چرا با کسی که خود را تکنوکرات خوانده است، ائتلاف کرده‌اید، پاسخ داد: جواب من همان است که گفتم؛ به هر حال انسان‌ها متفاوتند، طبق فرمایش مقام معظم رهبری در مسائل داخلی ما جاذبه‌مان باید حداکثر باشد و دافعه‌مان حداقل، در نهایت انتخاب با خود مردم است.

وی اضافه کرد: سیاست به معنی تدبیر امور است و تکنیک نیز باید در اختیار انسان باشد نه اینکه انسان اسیر تکنیک.

به نفع هیچ کس کنار نمی‌روم/قرار براساس ائتلاف

وی در پاسخ به این سئوال که شما در زمان آقای هاشمی رفسنجانی به نفع ایشان کنار رفتید، گفت: بنده به نفع هیچ کس کنار نمی‌روم مگر اینکه طبق آنچه که در ائتلاف قرار گذاشته‌ایم.

پیشرفت فقط با عدالت

ولایتی در پاسخ به این سئوال که راهبرد عملیاتی برای بازسازی تمدن‌سازی اسلامی شما چیست، گفت: اظهار داشت: پیشرفت و عدالت بازسازی مجدد تمدن اسلامی در حدود هزار سال حرف اول را در دنیا می‌زد، پیشرفت و عدالت مکمل هستند به شرطی که پیشرفت از نوع غربی نباشد.

وی اضافه کرد: آمریکا یک سوم تولید ناخالص داخلی را دارد اما بیش از 50 میلیون فقیر دارد این یعنی آمریکا پیشرفت کرده اما عدالت ندارد، پس پیشرفت حتماً باید با عدالت همراه باشد.

وی افزود: تمدن تبلور فرهنگ است بازگشت ارزش‌های اسلامی و استفاده از تکنولوژی بیگانه بدون ارتباط عزت‌مندانه با غرب به معنای حذف ارتباط با غرب نیست.

بی‌تدبیری برخی مسئولان در مورد اقوام ربطی به نظام اسلامی ندارد

عضو ائتلاف پیشرفت درباره اقوام ایرانی نیز گفت همه اقوام ایرانی برابرند، در تمام حوزه در بسیاری از جهات مردم آذربایجان‌شرقی از خیلی جاهای دیگر بالاتر هستند بالاترین مقام کشور در آذربایجان‌شرقی است ، وقتی بی‌تدبیری برخی مسئولان در مورد اقوام وجود دارد این ربطی به نظام اسلامی ندارد.

ولایتی در پاسخ سئوال دیگری دانشجوی که راجع به طرح هدفمندی یارانه‌ها، افزایش یارانه‌ها و نرخ ارز پرسید، اظهار کرد: یارانه جزو قانون برنامه پنجم است که از برنامه سوم مطرح بوده است.

وی افزود: یعنی اگر اقتصاد قرار است سالم باشد، باید تولیدکننده در رقابت با اجناس خارجی فعالیت کند و صرفاً نفت نباشد که در نهایت منجر به فقیر شدن‌مان بشود.

ولایتی همچنین با تاکید بر ضرورت اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها، متذکر شد: هر دولتی بیاید موظف است هدفمندسازی یارانه‌ها را اجرا کند و در این طرح طبقات کم در‌آمد جامعه یارانه دریافت کنند ولی با اتخاذ تدابیری درست، قشر ثروتمند از دریافت یارانه منع شوند.

به گفته وی، نباید از طرفی یارانه‌ها را زیاد کنیم و از سوی دیگر نرخ تورم طوری باشد که یارانه‌ها را خنثی کند، یارانه در صورتی خوب است که ما دیگر مولفه‌ها را همراه با آن هماهنگ کرده باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  گفت: در طول تاریخ ایران همواره شاهد رشادت‌های مردم آذربایجان بوده و قبل از ظهور سلسله صفویه که خاستگاهشان آذربایجان و تبریز بود ایران یکپارچه نبود و به برکت پیروی از اهل بیت و کوشش صفویان ایران یکپارچه شد و یکپارچه ماند و خواهد ماند.

وی افزود: آذری‌ها در خط مقدم جبهه کشور دفاع کردند و هر زمان که حکومت دچار انحراف شد؛ آنها حکومت مناسب را سر کار آوردند. در زمان قاجار، عباس میرزا که ولیعهد مقتدر و تبریز‌نشین بود، اگر از حکومت مرکزی کمک گرفته بود، 17 شهر قفقاز از دست نمی‌رفت.

7 دولت باید بیایند زیر بیرق ایران و من زیر بیرق بیگانه و کفر نمی‌روم

ولایتی افزود: در زمان مشروطه نیز، بدون تردید مقاومت مردم آذربایجان، ستار خان و باقرخان بود که ظلم و استبداد را ریشه کن کرد و در گیر و دارها که بیشتر از چند تفنگدار برای ستارخان نمانده بود، ستارخان گفت: هفت دولت باید بیایند زیر بیرق ایران و من زیر بیرق بیگانه و کفر نمی‌روم.

وی ادامه داد: اولین مدرسه به سبک جدید در تبریز بود، افکار جدید و آزادیخواهانه توسط مردم آذربایجان صورت گرفت، اولین کتابخانه، سینما، پول اسکناس، اتاق بازرگانی، شهرداری و چاپخانه همه برای اولین بار در تبریز بودند، مرحوم «تربیت» نقش مهمی در مدرسه‌های تبریز داشتند، رهبر معظم ما نیز که تدبیر جهان اسلام به دست اوست آذربایجانی است و ما افتخار می‌کنیم چنین نظامی داریم.

ولایتی در بخش  دیگری از سخنان خود گفت: در طی نامه‌ای آقای مرسی رئیس جمهور مصر تأکید کرده بود که بدون مشارکت ایران امکان حل مشکل سوریه وجود ندارد و همه اعم از دوست و دشمن به این اذعان دارند که نقش ایران در این زمینه بسیار کلیدی است.

انتهای پیام/60002/ق40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول