اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عباس: حمایت مصر از فلسطین تغییر نکرده است/ بزودی به قاهره می‌روم

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ایفای نقش مصر در حمایت از قضیه فلسطین را مهم توصیف و تاکید کرد که حمایت مصر از فلسطین هیچ تغییری نکرده است.

عباس: حمایت مصر از فلسطین تغییر نکرده است/ بزودی به قاهره می‌روم

به گزارش خبرگزاری فارس، «محمود عباس» که به پکن سفر کرده است، در مصاحبه با خبرگزاری الشرق الأوسط گفت که مصر ناظر بر آشتی فلسطینیان و عضو کمیته پیگیری طرح صلح عربی است و در سطح جهان نیز نفوذ دارد.

وی اظهار داشت: با وجود اینکه مصر تا حد زیادی به مسائل داخلی خود سرگرم است اما این سرگرمی نیز مانع از ادامه ایفای نقش تاریخی و سیاسی آن در قبال ملت فلسطین و قضیه عادلانه آن نشده است.

عباس گفت که طی یک یا چند هفته آینده بنا به دعوت «محمد مرسی» رئیس جمهور مصر به قاهره می‌رود تا با رهبران مصری دیدار و درباره مسائل دارای اهتمام مشترک از جمله روابط دوجانبه و تحولات صحنه سیاسی مصر و آشتی ملی فلسطینیان گفت‌وگو نماید.

عباس در خصوص آشتی فلسطینیان با جنبش حماس نیز تصریح کرد که هیچ مشکلی در برابر دولت توافق ملی در فلسطین وجود ندارد و در مورد آن در دوحه و قاهره توافق شده است و هر لحظه اجرای آن امکانپذیر است.

وی اشاره کرد که آشتی فلسطینیان عبارت از دو بند است: یکی تشکیل دولت انتقالی از افراد مستقل و کارشناسان که ما آمادگی تشکیل آن را داریم و دومی برگزاری انتخابات است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اظهار داشت که در صورت موافقت با برگزاری انتخابات طی سه ماه، امکان صدور دو فرمان ریاست جمهوری در آن واحد در خصوص دولت و انتخابات وجود دارد و اگر حماس با آن موافقت کند و آشتی محقق شود دیگر مشکلی وجود ندارد و در صورت تحقق آشتی با حماس به نوار غزه سفر خواهم کرد.

عباس در ادامه تصریح کرد که تحرکات عربی در دو سال گذشته در رابطه با قضیه فلسطین کافی نبوده است اما با وجود سرگرم شدن کشورهای عربی به اوضاع داخلی خود، این کشورها دست از اهتمام به قضیه فلسطین برنداشتند و دلیل آن هم برگزاری چند اجلاس در این دوره زمانی و بیش از یک نشست درباره قضیه فلسطین است که آخرین آن نشست دوحه بود که طی آن مقرر شد 6 وزیر خارجه عرب به آمریکا و دیگر کشورهای عضو دائمی شورای امنیت از جمله چین سفر کرده و قضیه فلسطین را مورد بررسی قرار دهند.

هیئتی از کمیته طرح صلح عربی هفته گذشته در سفر به واشنگتن و دیدار با «جان کری» وزیر خارجه آمریکا، موافقت با تبادل زمین با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد که با مخالفت گروه‌های فلسطینی از جمله حماس و جهاد اسلامی مواجه شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول