اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب (ع):

تفکر انقلابی در تمام فعالیت‌های کشور نهادینه شود

فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب (ع) با تاکید بر پیاده کردن تفکر شهدا در جامعه گفت: هنوز اسلام ناب در جوهر افراد و چرخه زندگی نهادینه نشده است تا بتواند الگوی واقعی و راستین برای همه اعصار و همه نسل‌ها باشد.

تفکر انقلابی در تمام فعالیت‌های کشور نهادینه شود

مهدی مهدوی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم فرارسیدن سالروز تاسیس بسیج سازندگی به امر مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه همواره باید تلاش کرد تا روحیه جهادی را زنده نگاه داشت، اظهار داشت: نگرش و بینش ما سبب می‌شود حرکت در راستای تلاش‌های مختلف شکل جهادی به خود گرفته و منجر به ایجاد روند ارزشی خوبی شود و اهدافی که امام راحل و رهبری عزیز برای ما ترسیم کرده‌اند را محقق کند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر مبنای این تفکر اتفاق افتاد اظهار داشت: امام خمینی (ره) به عنوان حجت خدا مأموریت یافت تا تفکر بسیجی، تفکر انقلابی و تفکر اسلام ناب را به دنیا معرفی کند، دشمنان اسلام تلاش داشتند تا نگذارند این تفکر انقلابی ریشه بدواند و رشد یابد و به یک تفکر جامع و کامل در کالبد جهان تبدیل شود اما هر چه تلاش کردند یا نتیجه نگرفتند و یا نتیجه عکس نصیبشان شد.

فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب (ع) با بیان اینکه افرادی که در راستای این تفکر انقلابی گام برمی‌دارند، مجاهد فی سبیل‌الله هستند، تاکید کرد: این افراد که دیروز در عرصه جنگ سخت حضور داشتند و امروز در عرصه سازندگی تلاش می‌کنند، در زمره مجاهدان فی سبیل الله محسوب می‌شوند.

وی ابراز داشت: با فاصله گرفتن از تفکر و روحیه جهادی و انقلابی، از مسیر اصلی اسلام و انقلاب منحرف شده و هرگز به مقصد نخواهیم رسید.

مهدوی‌نژاد با بیان اینکه دفاع مقدس نمونه کامل و جامعی از خلق یک عمل و تفکر انقلابی است خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تفکر اصیل انقلابی در مقابل تفکرهای الحادی و نفاق سردمداران کفر با قامتی استوار ایستاد و توانست این تفکر تفکر وارداتی و الحادی را به چالش بکشد و نمونه بارز آن تفکر ارزشی و انقلابی دفاع جانانه ملت ایران است.

فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب (ع) عنوان داشت: تمام تلاش افرادی که در این مسیر گام برمی‌دارند نهادینه کردن تفکر ارزشی و انقلابی و ایجاد جامعه اسلامی و رسیدن به یک تمدن بزرگ اسلامی است.

وی افزود: در کشورهای سوسیالیستی و لیبرالیستی انسا‌ن‌ها شبانه‌روز تلاش می‌کنند اما نتیجه و عایدی مثبت برایشان حاصل نمی‌شود، زیرا مقصودشان تلاش در راستای اصالت دادن به مادیات است؛ برای مثال کشوری مانند چین با جمعیت فراوان و پیشرفت‌های فنی بزرگ جرأت مقابله با آمریکا را ندارد، اما کشوری مانند لبنان با سرافرازی در مقابل استکبار ایستادگی می‌کند و این به دلیل آن است که تفکری برگرفته از تفکر ارزشی و انقلابی دارد و این تفکر باید در تمام ارکان جامعه نهادینه شده و در اعمال قلوب انسان‌ها ریشه بدواند.

فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب (ع) گفت: ما در حوزه بسیاری از فناوری‌های نوین با دنیا رقابت می‌کنیم اما بعضی از اجناس فرهنگی‌مان همچون تسبیح و جانماز از چین وارد می‌شود، چرا که تفکر انقلابی هنوز ریشه نکرده است.

وی ادامه داد: باید تفکری که شهدا از نظر کمی و کیفی پایه‌گذاری کردند در جامعه نهادینه شود، هنوز اسلام ناب در جوهر افراد و چرخه زندگی نهادینه نشده است تا بتواند الگوی واقعی و راستین برای همه اعصار و همه نسل‌ها باشد.

مهدوی‌ن‍ژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر نسل جوانی که نه روزهای انقلاب را درک کرده و نه شرایط دفاع مقدس را لمس کرده‌اند در اردوهای جهادی حاضر شده و فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: امروز و در شرایطی که کشور با جنگ نرم و جنگ اقتصادی مواجه است نسل نوجوان و جوان ما با ورود به عرصه جهاد اقتصادی و عمران و آبادانی، مناطق آسیب دیده و محروم کشور را در مسیر سازندگی و بالندگی و رشد و تعالی قرار می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: اینان کسانی هستند که امروز در مسیر امام و شهدا گام بر می‌دارند و طولی نخواهد کشید که با عبور از این گردنه پر فراز و نشیب، پرچم لاله الا الله و محمد رسول الله (ص) را بر قلل بزرگ به اهتزاز در می‌آورند.

انتهای پیام/78009/غ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول