اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تلاش قطر برای اجرای طرح اسکان آوارگان فلسطینی

منابعی در خلیج فارس از آغاز تماس‌های محرمانه قطر با تعدادی از کشورها برای اجرای طرح‌های مربوط به اسکان آوارگان فلسطینی در وطن جایگزین خبر دادند.

تلاش قطر برای اجرای طرح اسکان آوارگان فلسطینی

به گزارش خبرگزاری فارس، هفته‌نامه فلسطینی «المنار» نوشت که قطر تماس‌های محرمانه زیادی با تعدادی از کشورها برای اجرای طرح‌هایی که از مدت‌ها پیش توسط آمریکا برای اسکان آوارگان فلسطینی در کشورهایی که حضور دارند و انتقال بخشی از آنها به استرالیا، کانادا، اراضی صحرایی در عربستان و عراق و بخشی دیگر به کرانه باختری و نوار غزه تهیه شده، آغاز کرده است.

منابعی در خلیج فارس گفتند که قطر در راستای اجرای این طرح یک میلیارد دلار به صندوق اسکان آوارگان کمک کرده است و یک تیم ویژه این کشور قرار است بزودی با یک هیئت اسرائیلی دیدار و آن را در جریان تحرکات قطر با حمایت آمریکا و کشورهای حوزه خلیج فارس جهت اسکان آوارگان فلسطینی و حذف حق بازگشت از مسائل اصلی پرونده منازعه فلسطینی-اسرائیلی قرار دهد.

بر اساس این گزارش حق بازگشت آوارگان فلسطینی از طرح موسوم به طرح صلح عربی حذف شده و دوحه نیز تعدیل زیادی برای راضی کردن اسرائیل در این طرح صورت داده است و کشورهای عربی نیز به دنبال قطر از این تعدیل حمایت کرده‌اند و دولت آمریکا نیز از دوحه و عربستان در چارچوب اتحادیه عرب خواسته است تا این راه‌حل جدید را در صحنه فلسطین توجیه نماید.

این منابع گفتند که قطر بزودی از «نبیل العربی» دبیرکل اتحادیه عرب و نماینده خود می‌خواهد تا وزرای خارجه عرب را برای برگزاری نشست در دوحه دعوت کند تا این تعدیل در طرح صلح عربی را جشن بگیرند و پس از آن نیز از سران عرب برای امضای آن دعوت خواهد کرد و سپس عادی‌سازی روابط با اسرائیل در همه زمینه‌ها آغاز و هماهنگی امنیتی محرمانه به روابط امنیتی صمیمی با تل‌آویو تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول