اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو: شواهدی از استفاده شورشیان سوری از سلاح شیمیایی وجود دارد

معاون وزیر امور خارجه روسیه معتقد است که بر اساس گفته شاهدین، گروه‌های مسلح مخالف در شهر حلب سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده‌اند و این امر ضرورت تحقیقات دقیق در این مورد را ثابت می‌کند.

مسکو: شواهدی از استفاده شورشیان سوری از سلاح شیمیایی وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، "گنادی گاتیلوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز در صفحه «تویتر» خود به تفسیر در خصوص تحقیق در مورد حقیقت استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه پرداخت.

گاتیلوف نوشت: کارشناسان سازمان ملل متحد معتقدند که این امکان بسیار زیاد است که گروه‌های مسلح مخالف در سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده باشند. این ادعا بر اساس بازپرسی از شاهدین عینی مطرح شده است و این حقیقت یکبار دیگر ضرورت انجام تحقیقات مستقل و دقیق در خصوص حادثه ماه آوریل در شهر حلب سوریه را مورد تایید قرار می‌دهد.

این در حالی است که "نیکولای پاتروشیف" دبیر شورای امنیت روسیه نیز امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد که این کشور اطلاعات کافی در خصوص استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه در دست ندارد.

وی گفت: اطلاعات دقیقی وجود ندارد که سلاح شیمیایی در سوریه از سوی هر یک از طرفین بکار گرفته شده باشد. در حقیقت رهبران سوریه در موقعیتی نیستند که به نفعشان باشد از سلاح شیمیایی استفاده کنند. چرا که به عقیده من، چنین اقدامی، به منزله خودکشی است. بدون تردید باید تحقیقات دقیقی در این رابطه انجام شود و به سئوالات بسیاری در این رابطه پاسخ داد تا بتوان به حقیقت این مسئله رسید.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول