اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اسرائیل اقدام تلافی‌جویانه سوریه را بعید می‌داند

مقامات اسرائیلی بر این باورند به‌رغم حمله هوایی به دمشق، بعید است نظام سوریه اقدام تلافی‌جویانه ای علیه اسرائیل انجام دهد.

اسرائیل اقدام تلافی‌جویانه سوریه را بعید می‌داند

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از روزنامه «یدیعوت آحارونوت»، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل یکشنبه بعد از ظهر، وزرای کابینه خود را گردهم آورد تا تنشی را که در شمال سرزمین‌های اشغالی به خاطر حمله هوایی اسرائیل به دمشق به وجود آمده،‌ بررسی کند.

بعد از این نشست، یک مقام ارشد اسرائیلی به روزنامه یدیعوت آحارونوت گفت: ما قصد نداریم شرایط کنونی را متشنج کنیم. به علاوه، ما برآورد کرده‌ایم که سوری‌های اقدام تلافی‌جویانه‌ای علیه ما انجام نخواهند داد و اکنون منتظر هستیم ببینیم چه رخ می‌دهد.

وی افزود: سیاست اسرائیل مانند قبل باقی می‌ماند. ما طبق نیاز و خطوط قرمز خود عمل خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش، با این حال، وزارت خارجه اسرائیل تردید دارد که چنین آرامشی تداوم یابد، بنابراین خود را برای محکوم شدن‌های احتمالی آماده کرده است. در واقع، اسرائیل به شدت نگران واکنش روس‌هاست که پیشتر حملات اسرائیل علیه سوریه را به شدت محکوم کرده بودند.

یک مقام وزارت خارجه اسرائیل در این باره گفته: ما باید به خاطر داشته باشیم که روس‌ها دفعه قبل که ادعا شده بود اسرائیل به سوریه حمل کرده، عصبانی شده بود. آنها گفتند، اسرائیل قطعنامه سازمان ملل را نقض کرده است.

وی ادامه داد: احتمال دارد که این بار آنها چیزی نگویند چراکه هیچ تجهیزات روسی تخریب نشده است.

یدیعوت آحارونوت نوشت: هر چند انگلیس یکشنبه از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت کرد، اما هنوز مشخص نیست کشورهای اروپای غربی به ویژه آلمان و فرانسه، چگونه به این موضوع واکنش نشان می‌دهند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول