اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  فارس من

دانشمند اسلامی تاجیک در گفت‌وگو با فارس:

هتک حرمت آرامگاه‌ صحابه پیامبر (ص) جنایتی نابخشودنی است

یک دانشمند اسلامی تاجیکستان اعلام کرد که هتک حرمت به آرامگاه‌ صحابه پیامبر (ص) از سوی گروه‌های افراطی، جنایتی نابخشودنی است.

هتک حرمت آرامگاه‌ صحابه پیامبر (ص) جنایتی نابخشودنی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، یک دانشمند اسلامی تاجیکستان اعلام کرد که هتک حرمت آرامگاه‌های اصحاب پیامبر (ص) از سوی گروه‌های افراطی جنایتی نابخشودنی است.

«میرزا یوسفی» دانشمند اسلامی تاجیک معروف به «ایشان میرزا»، نبش قبر «حجر بن عدی» صحابه و یار حضرت پیامبر (ص) در سوریه و آتش زدن آرامگاه «جعفر طیار» برادر حضرت علی (ع) را اقدامی غیراسلامی و غیرانسانی عنوان کرد.

این دانشمند برجسته اسلامی ضمن گفت‌وگوی اختصاصی با فارس، گفت: هیج گاه انسان‌هایی که دارای خرد و فرهنگ باشند چه مسلمان و چه غیر مسلمان، نمی‌توانند به‌ چنین اقدام وحشیانه‌ای دست بزنند.

ایشان میرزا با تأکید بر جایگاه منحصربه‌فرد شخصیت‌های بزرگ اسلامی و بخصوص اصحاب و یاران حضرت پیامبر (ص) نزد مسلمانان اعم از شیعه و سنی، تصریح کرد: اهل سنت نیز همانند برادران تشیع نسبت به‌ بزرگان تاریخ اسلام و پیشوایان دین عشق و علاقه بسیاری دارند.

وی گفت: نه‌ تنها نسبت به آرامگاه‌های بزرگانی نظیر حجر بن عدی و جعفر طیار بلکه در مورد اماکن مقدس ادیان دیگر آسمانی نیز هیچگونه هتک حرمتی جایز نیست و اهل سنت هرگز چنین کرداری را قبول نخواهند داشت چرا که اصل هدف به راه انداختن این فتنه، دامن زدن به اختلافات میان مسلمانان است.

این دانشمند اسلامی تاجیکستان با اشاره به‌ نگاه انحرافی برخی از گروه‌ها نسبت به‌‌ موضوع احترام به‌ آرامگاه‌های بزرگان، تصریح کرد: متأسفانه عده‌ای از جریان‌های افراطی‌ نظیر سلفیت همواره قصد تخریب آرامگاه‌های بزرگان دین را در سر می‌پروراند و توجه به این آرامگاه‌ها را از اعمال غیراسلامی می‌دانند که این اقدام کوتاه‌نظری‌ بیش نیست.

ایشان میرزا در ادامه افزود: وظیفه دانشمندان اسلامی است تا خلاف تعالیم اسلامی بودن چنین اعمالی را به‌ مردم گوشزد کنند تا از این طریق راه اختلاف میان مسلمانان مسدود شود زیرا این گروه‌ها وجود آرامگاه‌ها به‌ شکل موجود را قبول ندارند که خود زمینه چالش را فراهم می‌کند.

این مسئله در حالی است که چند روز پیش تروریست‌های وابسته به جبهه «النصره» دست به تخریب و نبش قبر آرامگاه حجر بن عدی صحابی پیامبر در «عدرای ریف» دمشق زدند و جنازه وی را به مکان نامعلومی انتقال دادند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول