اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی جیرفت:

سالانه 145 تن عسل در جیرفت تولید می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جیرفت گفت: این شهرستان با دارا بودن بیش از 17 هزار کلنی زنبور عسل و تولید بیش از 145 تن عسل یکی از قطب‌های مهم پرورش زنبور عسل است.

سالانه 145 تن عسل در جیرفت تولید می‌شود

محمدعلی سیفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: این شهرستان با دارا بودن بیش از 17 هزار کلنی زنبور عسل و تولید بیش از 145 تن عسل و با توجه به شرایط آب و هوائی و تنوع اقلیم‌های گرمسیری، نیمه‌گرمسیری و سردسیری یکی از قطب‌های مهم پرورش زنبور عسل است.

وی افزود: سال گذشته با تصویب 50 پرونده در زمینه پرورش زنبور عسل به ظرفیت 6 هزار و 500 کلنی از محل اعتبار توسعه بخش کشاورزی زمینه اشتغالزایی 52 نفر و افزایش تولید عسل از 145 تن در سال به 197 تن در سال صورت گرفت که رشدی معادل 36 درصد است.

سیفی با اشاره به برداشت گل محمدی از گلستان‌های شهرستان جیرفت تصریح کرد: شهرستان جیرفت با سطح زیر کشت بیش از 300 هکتار یکی از تولیدکنندگان گل محمدی استان کرمان محسوب می‌شود و عمده گلستان‌های شهرستان در بخش‌های جبالبارز، ساردوئیه و اسفندقه است که با توجه به اقلیم آب و هوای خاص تولید گل محمدی در این مناطق مقرون به صرفه و اقتصادی است.

وی خاطرنشان کرد: برداشت این محصول از اواخر فروردین ماه آغاز و تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه دارد، عملکرد برداشت گلبرگ تر از هر هکتار حدود یک تن است که پیش‌بینی می‌شود، بیش از 300 تن گلبرگ تر در سال جاری از گلستان‌های جیرفت برداشت شود.

انتهای پیام/80002/ح20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول