اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رئیس دفتر حافظ منافع ایران در مصر:

حمله اسرائیل حاصل اشتباهات حامیان تروریسم در سوریه است/ایران، مصر را تهدید نکرده است

رئیس دفتر حافظ منافع ایران در مصر تاکید کرد که رژیم صهیونیستی هر لحظه منتظر فرصتی برای هجوم علیه کشورهای همسایه بوده و حمله به اسرائیل نیز یک اقدام عادی این رژیم است.

حمله اسرائیل حاصل اشتباهات حامیان تروریسم در سوریه است/ایران، مصر را تهدید نکرده است

به گزارش خبرگزاری فارس، «مجتبی امانی» طی اظهاراتی در برنامه «90 دقیقه» که از شبکه «المحور» پخش شد، گفت که رژیم صهیونیستی از اشتباهاتی که در داخل سوریه مبنی بر وارد کردن سلاح به این کشور برای ضربه زدن به ارتش سوریه به عنوان یکی از قدرتمندترین ارتش‌های منطقه رخ داد،‌ سوء استفاده کرد.

وی افزود که حمله رژیم صهیونیستی به سوریه در نتیجه اشتباهات کشورهایی است که علیه نظام سوریه تلاش کرده و سلاح و پول وارد می‌کنند و معارضین نیز باید این حمله را بدون هیچ توجیهی محکوم کنند.

امانی همچنین در اظهاراتی به خبرگزاری الشرق الأوسط شایعات یکی از روزنامه‌های کویتی در خصوص تهدیدات ایران علیه مصر و تحت فشار گذاشتن این کشور درباره پرونده سوریه را رد کرد.

یکی از روزنامه‌های کویتی شایعه‌ای منتشر کرده بود مبنی بر اینکه ایران در جریان سفر «عصام الحداد» معاون مرسی در امور روابط خارجی به تهران، تهدید کرد که اگر مصر از مواضع خود مبنی بر مخالفت با نظام بشار اسد عقب‌نشینی نکند، تهران یک نوار صوتی موثق را پخش می‌کند که در آن نشان می‌دهد گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس و حزب الله لبنان در جریان انقلاب 25 ژانویه مصر، اخوان‌المسلمین مصر را یاری کردند.

امانی در واکنش به این شایعه گفت: این خبر صحت ندارد و کاملا ساختگی است.

وی تاکید کرد که هدف از انتشار چنین اخباری ضربه زدن به همکاری مصری-ایرانی در خصوص موضوع سوریه است؛ همکاری که به نفع ثبات در منطقه است.

امانی اظهار داشت که حمله امروز اسرائیل به خاک سوریه نیز قوی‌ترین دلیل بر این است که استمرار وضعیت فعلی سوریه هرگز به نفع منطقه نیست بلکه رژیم صهیونیستی از این وضعیت برای تکرار حملات خود علیه کشورهای همسایه استفاده خواهد کرد.

پیش از این نیز «محمد کامل عمرو» وزیر امور خارجه مصر هر گونه اعمال فشار ایران بر مصر را رد و تاکید کرد که موضع رسمی مصر در پرونده سوریه تغییر نکرده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول