اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

پرورش‌دهندگان‌ ماهی به دنبال صید مجوز

پرورش‌دهندگان ماهی در استان مازندران به دنبال صید مجوز در راهروی ادارات هستند.

پرورش‌دهندگان‌ ماهی به دنبال صید مجوز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، استفاده ماهی در سبد خانوار از توصیه‌های جدی پزشکان است به طوری که بیشتر پزشکان تاکید دارند که ماهی در هر هفته دو بار در تغذیه افراد گنجانده شود.

در حال حاضر با رشد قیمت برخی کالا‌ها، ماهی‌ها برای اینکه در صید سبد خانواده‌ها قرار بگیرند خود را با یاقوت برابر می‌دانند و دسترسی به آن نیز در بازار گران امروز، کمی سخت است.

اما در این بین هستند تولیدکنندگانی که با کمی توجه و مراعات حال آنها می‌توان برخی مشکلات تغذیه مردم و به دغدغه جامعه پزشکی، جامه عمل پوشید.

با برداشتن موانع تولید ماهی این محصول در مازندران زمینه تولید و تامین نیاز داخلی ماهی در مازندران وجود دارد در صورتی که سنگ‌اندازی‌ها اداری مانع از تولید ماهی در استان نباشد.

اخیرا اقدام استاندار مازندران در حمایت از تولید ماهی در قفس منجر به تولید کمی و کیفی ماهیان خاویاری در دریای خزر شد و چه بهتر است تولیدکنندگان گمنام در دیگر شهرهای مازندران نیز مورد توجه دیگر مسئولان استانی شوند.

یکی از پرورش‌دهندگان ماهی گرم‌آبی و سردآبی در مازندران که خواستار حمایت از جانب مسئولان است فاضل رضایی‌چراتی است.

وی مهم‌ترین مشکلش‌ در تولید را عدم صدور پروانه برای تولید ذکر کرد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده مسئولان شهرستانی قول مساعد برای رفع مشکل دادند.

این پرورش‌دهنده میزان تولید حال حاضرش را حدود 30 تن اعلام کرد و گفت: در حدود 3 هزار متر زمین اقدام به تولید ماهی می‌کنم که در صورت صدور مجوز امکان تولید 100 تن در سال نیز وجود دارد.

پرورش‌دهنده ماهی در ادامه به ایجاد اشتغال چهار نفر از نیروهای بومی محلی در مزرعه پرورش ماهی اشاره کرد و گفت: در صورت صدور مجوز، جذب نیروهای بیکاری بیشتری را در برنامه کاری خویش قرار می‌دهد.

رضایی‌چراتی در  ادامه با اعلام اینکه طرح پرورش ماهی که در برنامه کاری من قرار دارد و مانع زیست محیطی ندارد، خاطرنشان کرد: مدیر کل شیلات مازندران از نزدیک از طرح پرورش ماهی اینجانب بازدید و برای تولید بیشتر نیز اعلام آمادگی کرد.

وی در پایان گفت: مشکل ما در شرکت آب منطقه‌ای مازندران است که مدیر شهرستانی این مجموعه قول داد که با ما همکاری کند.

از حمایت‌هایی که استاندار مازندران در تولید محصولات مازندران به ویژه تولید ماهی، باخبر بودم. چون در جلسات و صحبت‌هایش از طرح پرورش ماهی در قفس با اشتیاق فراوان تعریف و تمجید می‌کرد و به مسئولان نیز تذکر می‌داد که مسئولان با تولیدکنندگان همراهی کنند.

انتهای پیام/86004/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول