اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بالاتر از رقبای عمانی و ژاپنی

پاورلیفتینگ‌کار قمی قهرمان آسیا شد

پاورلیفتینگ‌کار جوان قمی بالاتر از تمام رقبای مطرح خود از کشورهای مختلف قاره کهن موفق به کسب عنوان قهرمانی پیکارهای پاورلیفتینگ جوانان آسیا شد.

پاورلیفتینگ‌کار قمی قهرمان آسیا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، پیکارهای پاورلیفتینگ قهرمانی رده‌های سنی مختلف مردان قهرمانی آسیا با شرکت برترین‌های قاره کهن به میزبانی کشورمان برگزار شد که یکی از دو نماینده اعزامی استان قم به این رقابت‌ها با دست پر و کسب افتخار به کار خود پایان داد.

در این مسابقات که میزبانی آن را کشورمان و هیئت ورزش‌های بدن‌سازی و پرورش اندام استان خوزستان بر عهده داشت، تیم ملی پاورلیفتینگ کشورمان با ترکیبی متشکل از پاورلیفتینگ کاران رده‌های سنی نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان برای کسب عناوین برتر این دوره به رقابت پرداختند.

در حالی که ترکیب تیم ملی اعزامی پاورلیفتینگ کشورمان به این رقابت‌ها را ورزشکاران مطرحی از نقاط مختلف کشور تشکیل می‌دادند، محمدرضا برخورداری و جواد بشرنیا ورزشکاران ارزنده رشته پاورلیفتینگ استان قم نیز از نفرات ملی پوش حاضر در این پیکارها بودند.

برخورداری که به عنوان ورزشکار رده سنی جوانان در این دوره از مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی آسیا حضور یافته بود در دسته 93 کیلوگرم با اقتدار بالاتر از سایر رقبای آسیایی شرکت کننده در این دوره بر سکوی نخست ایستاد و با شایستگی قهرمانی آسیا را از آن خود کرد.

در حالی که برای معرفی افراد برتر دسته‌های مختلف این مسابقات امتیازات مجموع سه حرکت محاسبه می‌شد، محمدرضا برخورداری در حرکات اسکات، پرس سینه و لیفت موفق عمل کرد و با احتساب امتیازات هر سه حرکت، عنوان نخست و مقام قهرمانی پاورلیفتینگ جوانان آسیا را به دست آورد.

در این دسته محمدرضا برخورداری با مجموع 785 کیلوگرم به مقام قهرمانی رسید در حالی که ورزشکار کشور عمان یکی از تیم‌های میهمان شرکت کننده در این رقابت‌ها که جدی‌ترین رقیب نماینده قم و کشورمان بود با قرار گرفتن در مکان دوم رده‌بندی این دسته در کسب مدال طلا ناکام ماند.

جواد بشرنیا دیگر پاورلیفتینگ‌کار قمی شرکت کننده در این رقابت‌ها به شمار می‌رود که در دسته 120 کیلوگرم می‌تواند دیگر مدال‌آور این رقابت‌ها لقب بگیرد.

انتهای پیام/78002/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول