اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

مردم شهری در نیجریه بی آب و آذوقه در خانه‌های خود حبس شده‌اند

در پی درگیری های خونبار جمعه گذشته در شهر ووکاری در مرکز نیجریه قانون منع آمد و شد وضع شده است و مردم این شهر بی آب و آذوقه در خانه های خود حبس شده اند.

مردم شهری در نیجریه بی آب و آذوقه در خانه‌های خود حبس شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس خبرگزاری فرانسه گزارش داد، شهر ووکاری در استان تارابا در مرکز نیجریه جمعه گذشته شاهد درگیری های خونبار قبیله ای بود که بر اساس جدیدترین آمار 39 تن در این درگیری های کشته و بیش از 30 تن دیگر زخمی شدند.

در جریان این درگیری‌ها ده‌ها منزل اهالی ووکاری نیز در آتش سوختند.

مقامات نیجریه به دلیل ناآرامی های خونبار در این شهر قانون منع آمد و شد شبانه روزی وضع کرده اند  و این امر زندگی را برای ساکنان آن بسیار سخت و دشوار کرده است.

یکی از ساکنان شهر به خبرگزاری فرانسه گفت: مردم شهر ووکاری در خانه های خود حبس شده اند و ذخیره آب و غذای آنان تمام شده است مردم پیش بینی وقوع چنین بحرانی را نمی کردند به همین جهت هیچ کمک آذوقه ای برای خود ذخیره نکرده بودند.

نیروهای ارتش و پلیس نیز با گشتی های خود در شهر مشغول گشت زنی هستند مدارس تعطیل است و اصلا معلوم نیست که قانون منع آمد و شد چه زمانی برداشته می شود.

درگیری ها در ووکاری زمانی آغاز شد که اعضای قبیله مسیحی این شهر در حال تشییع جنازه یکی از رهبران خود از منطقه مسلمان نشین عبور کرده و شعارهایی را علیه مسلمانان سر دادند که موجب تحریک آنان شد.

این در حالی است که دو هفته پیش نیز شهر باگا در شمال شرق نیجریه شاهد به راه افتادن حمام خون در درگیری ارتش نیجریه با عناصر مظنون به عضویت در بوکوحرام بود.

در این درگیری ها نزدیک به 200 از جمله شمار زیادی غیرنظامی کشته شدند و دولت نیجریه پس از آن اعلام کرد که درباره تندروی ارتش نیجریه در سرکوب شورشیان بوکوحرام و قربانی شدن ده ها غیرنظامی در این درگیری تحقیق می کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول