اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کارشناس نظامی سوری در گفت‌وگو با فارس:

تجاوز اسرائیل به سوریه بی‌پاسخ نخواهد ماند

خبرگزاری فارس: یک کارشناس نظامی سوریه با اشاره به تجاوز اخیر اسرائیل به سوریه تاکید کرد: دمشق این تجاوز را بی پاسخ نمی گذارد اما در صدد است از شتابزدگی پرهیز کرده و بی گدار به آب نزند.

تجاوز اسرائیل به سوریه بی‌پاسخ نخواهد ماند

«سلیم حربا» کارشناس مسائل نظامی سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق اظهار داشت: سوریه به تجاوز اسرائیل به دور از شتابزدگی و کاملا بررسی شده پاسخ خواهد داد به گونه ای که تاثیر آن را دو چندان کرده و ضربه سختی به آن وارد آورد.

به گفته این کارشناس سوری، این تجاوز خسارت های جانی و مالی اندکی داشت و در واقع اسرائیل یک مزرعه در نزدیکی هدف مورد نظر خود را هدف قرار داد که این به معنای ناکامی حمله مزبور است.

حربا با اشاره به رواج برخی خبرهای رسانه ای از دو روز پیش مبنی بر حمله هوایی اسرائیل به سوریه گفت: این اخبار یک بلوف رسانه ای برای پی بردن به واکنش های احتمالی آن بود.

سوریه بی گدار به آب نمی زند

این کارشناس سوری درباره واکنش سوریه به تجاوز اسرائیل، تصریح کرد: بی تردید سوریه واکنش نشان خواهد داد اما جزئیات آن را فقط مسئولان و کسانی می دانند که در این خصوص تصمیم گیری می کنند و آنان هستند که زمان ، مکان و نوع آن را تعیین کرده و مشخص می کنند که این پاسخ باید محدود یا فراگیر و یا نظامی و یا سیاسی باشد اما به هر حال واکنش سوریه در چارچوب تحقق اهداف مورد نظر خود خواهد بود از همین رو سوریه نمی خواهد شتاب زده  عمل کرده و بی گدار به آب بزند بلکه در نظر دارد واکنش آن سخت و کوبنده باشد.

حربا اظهار داشت: به نظر می رسد  تلاش آمریکا برای شدت بخشیدن به روند تحولات سوریه با مدیریت اجرایی آن به دست اسرائیل ، در واقع هدفی جز ایجاد نوعی سردرگمی در سوریه نیست تا به این ترتیب دمشق به سمت جنگی سوق داده شود که اسرائیل نوع و زمان و مکان آن را طراحی کرده است به ویژه اینکه گروههای مسلح که ابزار تل آویو هستند نتوانستند نقشه آن را در سوریه به اجرا درآورند و در برابر ارتش این کشور ناکام ماندند.

تجاوز اسرائیل؛مجوز حمله گروههای مسلح به دمشق

وی در توضیح این مطلب افزود: تجاوز اسرائیل به مثابه مجوز آغاز حمله به دمشق و ایست های بازرسی نظامی آن بود تا جایی که کاملا روشن است که این اقدام برای جبران ناکامی ها و شکست های گروههای مسلح صورت گرفت به ویژه اینکه دمشق ماهها در برابر هرگونه حمله ای ایستادگی کرد .

این کارشناس سوری تصریح کرد: همچنین اسرائیل در تلاش است با این اقدامات روحیه ملت سوریه را تضعیف کرده و نگاهها را از موفقیت های ارتش سوریه به ویژه در ریف دمشق و ریف القصیر که محل اصلی استقرار القاعده در سوریه است، منحرف کند .

حربا تاکید کرد: اسرائیل با درک اینکه آینده سوریه در دست ارتش آن است و تروریست های باقی مانده را نیز نابود خواهد کرد، در صدد تجاوز به سوریه بر آمد و در واقع هدف از این حمله مقابله با سوریه است که در مقابل توطئه امیر قطر ضد فلسطین ایستادگی کرده است.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول