اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

دیدار همسر رئیس جمهور عراق با صالحی

همسر رئیس جمهور عراق و عضو دفتر سیاسی و رئیس کمیته مرکزی اتحادیه میهنی کردستان این کشور عصر امروز با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.

دیدار همسر رئیس جمهور عراق با صالحی

به گزارش خبرگزاری فارس، خانم هیرو ابراهیم احمد همسر رئیس جمهور عراق و عضو دفتر سیاسی و رئیس کمیته مرکزی اتحادیه میهنی کردستان این کشور عصر امروز یکشنبه با علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

صالحی در این دیدار ضمن آرزوی سلامتی و شفای عاجل برای جلال طالبانی رئیس جمهور عراق آخرین وضعیت سلامتی ایشان را جویا شد و از شخصیت، نقش و جایگاه برجسته و موثر آقای طالبانی در پیچیده ترین شرایط عراق در تامین منافع و مصالح کشور و مردم عراق تمجید کرد.

وی همچنین بر سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از یکپارچگی و تمامیت ارضی و روند توسعه همه جانبه سیاسی و اقتصادی کشور همسایه و مسلمان خود عراق تاکید کرد.

صالحی همچنین با اشاره به تلاشها و توطئه های دشمنان برای توقف یا کندی روند ثبات و امنیت و توسعه منطقه از جمله در عراق، ابراز امیدواری کرد همه گروهها و طیفها و جریان های مختلف سیاسی در عراق به خصوص اکراد با هوشمندی، همبستگی و انسجام داخلی خود را در راستای مصالح و منافع عالی کشور و مردم خود حفظ نمایند.

وزیر امور خارجه همچنین با ابراز تاسف از اوضاع سوریه و محکومیت حملات رژیم صهیونیستی علیه این کشور و همزمان تداوم اقدامات تروریستی و غیرانسانی تروریستها در این کشور در هدف قرار دادن مردم بی گناه، همفکری و تعامل همه کشورهای موثر منطقه را برای حل و فصل مسائل و مشکلات در این کشور را ضروری خواند.

خانم هیرو ابراهیم احمد همسر رئیس جمهور عراق و عضو دفتر سیاسی و رئیس کمیته مرکزی حزب میهنی کردستان این کشور ضمن ابراز خرسندی از دیدار صالحی، از اهتمام و توجه ویژه رهبری و دولت و مردم ایران به کشور عراق قدردانی کرد.

وی همچنین با رضایت بخش توصیف کردن وضعیت جسمانی جلال طالبانی رئیس جمهور عراق از توجهات مقامات کشورمان از جمله صالحی به وضعیت سلامتی ایشان تشکر کرد.

خانم هیرو ابراهیم احمد ایران و عراق را دو کشور بزرگ با تمدن و فرهنگ دیرینه در منطقه توصیف کرد  که نقش بسیار موثر و مهمی در روند تثبیت ثبات و امنیت و توسعه همه جانبه منطقه دارند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول