اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی خبر داد

شناسایی 192 خوشه صنعتی در کشور

مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: 192 خوشه صنعتی در کشور شناسایی شده است.

شناسایی 192 خوشه صنعتی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، فخرالله مولایی ظهر امروز در نخستین همایش ملی گز در شهرکرد اظهار کرد: برگزاری چنین همایش‌هایی آغاز یک اتفاقات پایدار در عرصه تولید است و شایسته است تا با حمایت از این همایش‌ها موجبات استمرار آن را فراهم کنیم.

وی بر ضرورت توسعه صادرات غیرنفتی تاکید کرد و گفت: رشد صادرات محصولات غیرنفتی از برگزاری همین همایش‌ها آغاز می‎شود و برهمین اساس باید تا می‎توان از این همایش‌ها حمایت کرد تا دستاوردهای مهم آن در آینده بیش از پیش نمایان شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، تعداد واحدهای صنعتی کشور را 30 هزار واحد برشمرد و افزود: بیش از 92 درصد واحدهای صنعتی کشور صنایع کوچک است.

مولایی در ادامه استقرار صنوف تولیدی در شهرک‌های صنعتی را از مهمترین برنامه‌های این شرکت دانست و تصریح کرد: این صنوف تولیدی پیش از این در شهرها پراکنده بودند که مشکلات بسیاری از جمله آلودگی‌های صوتی و مسائل اجتماعی را به دنبال داشت.

وی ادامه داد: این در حالی است که با استقرار این صنوف در شهرک‌های صنعتی این مشکلات برطرف و امور صنوف تولیدی ساماندهی شده است.

مولایی از وجود 192 خوشه صنعتی در کشور خبر داد و گفت: از این تعداد برای 20 خوشه صنعتی پروانه بهره‎برداری صادر شده و مطالعات مربوط به 70 خوشه دیگر نیز به اتمام رسیده است.

وی افزود: مطالعات 30 خوشه صنعتی دیگر نیز در حال انجام است و 20 خوشه نیز تا پایان دولت دهم افتتاح می‎شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام همکاری برای توسعه خوشه‌های صنعتی، خاطرنشان کرد: در رابطه با ایجاد خوشه‌های صنعتی از هرگونه کمکی که بتوان ارائه داد دریغ نمی‌کنیم.

انتهای پیام/68004/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول