اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

الثوره: نبرد در سوریه میان حامیان مقاومت و حامیان صهیونیسم است

روزنامه سوری «الثوره» با اشاره به اینکه اگر کسانی هستند که تصور می‌کنند آنچه هم‌اکنون در سوریه روی می‌دهد، نبرد برای آزادی یا تحقق عدالت یا دمکراسی است، سخت در اشتباه هستند، نوشت: نبرد کنونی میان حامیان مقاومت و حامیان صهیونیسم است.

الثوره: نبرد در سوریه میان حامیان مقاومت و حامیان صهیونیسم است

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه «الثوره» چاپ دمشق در شماره امروز خود نوشت که اگر کسانی یا اطرافی پیدا شوند که تصور ‌کنند، آنچه هم اکنون در سوریه روی می‌دهد، نبرد برای آزادی انسانی یا تحقق عدالت بین شهروندان یا برقراری دمکراسی و از بین بردن ظلم و ستم در جامعه سوریه است، یا سخت در اشتباه است یا اینکه به عمد حقایق جاری را نادیده می‌گیرد.

روزنامه الثوره در ادامه نوشت که هر آنکه در سوریه زندگی می‌کند، باید ظلم و ستم و شر و بدی را رد کند. اما با یک تحقیق و تفحص ساده در حوادث جاری در سوریه مشاهده خواهیم کرد، کسانی‌که شعارهای پر زرق و برق می‌دهند، بیش از دیگران از این شعارها به دور هستند و مانع اجرای آنها در کشورهایشان می‌شوند.

این روزنامه سوری در ادامه افزود: این موضوع با آنچه در «پروتکل‌های حکمای صهیونستی» آمده است مطابقت دارد که منادی شعارهایی همچون آزادی و مساوات و برابری و برادری است تا به این طریق مردم را فریب دهد و آنها را وادار تا ندایش را سر دهند و در این ارتباط هر آنچه از خشونت و قتل و کشتار در سرزمین مهد تمدن‌ها مشاهده می‌کنیم، تفسیر آن را در گفته‌ها و سخنان حکمای صهیونیستی خواهیم یافت که اعتقاد دارند، بهترین راه‌ها و خط مشی‌ها جهت حکومت بر جهان تاسیس حکومتی بر پایه ایجاد رعب و وحشت و خشونت است و این همان خط مشی و سیاسی است که آن را در فلسطین از زمان کشتار دیر یاسین و در کشورهای همجوار تاکنون به اجرا گذاشته و پیاده کرده‌اند.

الثوره گزارش خود را اینگونه ادامه می‌دهد که جریان افراطی و تندرو جهادی تکفیری سلفی نیز همین سیاست را پیش گرفته است. این جریان با قتل، کشتار و بمبگذاری تلاش می‌کند تا به هر آنچه می‌خواهد دست یابد و مردم را وادار به سرفرود آوردن مقابل خود کند و جوانانی از جریان که خود و دیگران را به کشتن می‌دهد، چیزی جز قربانی جهل و نادانی و نفاق و فریب نیست. قربانی تجار جنگ‌ها که ثروت خود را با خون دیگران به دست می‌آورند.

به نوشته روزنامه الثوره، صهیونیسم در حال حاضر تلاش می‌کند تا بذر فتنه و دو دستگی را بکارد، پس از اینکه رسانه‌ها این راه را برایش بیش از هر عامل دیگری هموار کردند. سوال این است که آیا قتل ، کشتار ، تخریب، ویرانی و غارت و چپاول اموال مردم اصلاحات را محقق خواهد کرد؟ بی‌تردید هرآنچه از آن نام برده شد، تنها به منافع اسرائیل خدمت می‌کند که در صدد تحقق رویای از نیل تا فرات است.

الثوره در پایان تاکید کرد که سوریه سرزمین تمدن‌ها و فرهنگ‌هاست و ممکن نیست که روزی از روزها به سلطه افراط گرایی و تروریسم و جرم و جنایت درآید و تا ابد دژ مقاومت و ایستادگی در برابر صهیونیسم و حامیانش باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول