اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار پلدختر:

بیش از 28 هزار هکتار اراضی پلدختر زیر کشت پاییزه رفت

فرماندار پلدختر گفت: سال گذشته، 28 هزار و 150 هکتار زمین‎های کشاورزی این شهرستان زیر کشت پاییزه گندم، جو و کلزا قرار گرفت.

بیش از 28 هزار هکتار اراضی پلدختر زیر کشت پاییزه رفت

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، فریدون رشیدی ظهر امروز در جلسه شورای کشاورزی شهرستان پلدختر گفت: سال گذشته 190 میلیارد ریال تسهیلات جذب شهرستان پلدختر شده که از این میزان، 140 میلیارد ریال مربوط به بخش توسعه کشاورزی و 50 میلیارد ریال به بخش سرمایه در گردش به کشاورزان پرداخت شده است.

وی به اعتبارات جذب شده در توسعه بخش کشاورزی شهرستان پلدختر اشاره کرد و گفت: در مرحله اول، 90 میلیارد ریال و در مرحله دوم 50 میلیارد ریال سهم شهرستان از توسعه بخش کشاورزی بود که این سهم از تسهیلات چهار درصد بود که با پیگیری‌های به عمل آمده موفق به جذب 9 درصد اعتبارات استانی شدیم.

فرماندار پلدختر افزود: سهم سوخت کشاورزی شهرستان پلدختر با پیگیری‌های به عمل آمده از 800 هزار لیتر به یک میلیون و 500 هزار لیتر افزایش یافت.

وی تصریح کرد: تاکنون از این میزان، یک میلیون لیتر سوخت در اختیار کشاورزان شهرستان پلدختر قرار گرفته است.

فرماندار پلدختر به مشکل کمپانی در سال گذشته در شهرستان اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه در سال گذشته در این رابطه شهرستان با مشکلات جدی مواجه شد، امسال هیچ کمپانی حق خروج از طریق آزادراه خرم‌زال را نخواهد داشت تا مشکل کشاورزان شهرستان حل شود.

رشیدی افزود: شهرستان پلدختر به علت نبود زیر ساخت‌ها، هنگام برداشت محصولات کشاورزی با مشکلات عدیده‌ای مواجه است به طوری که محصولات کشاورزی در مدارس دپو و در انبارها جمع‌آوری می‌شود که این امر موجب ضرر و زیان می‌شود.

فرماندار پلدختر خواستار به رسمیت شناختن باربری و تسریع در اختصاص و تجهیزات باربری این شهرستان شد تا به سرعت بار خود را به مرکز استان انتقال دهند.

انتهای پیام/2304/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول