اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‏دهد

حماسه سیاسی؛ جولانگاه تأثیرگذاری نقش‏ها و قشرها

رهبر انقلاب بخشی از عنوان امسال را به «حماسه سیاسی» اختصاص دادند و در این بین، با نزدیکی به انتخابات آتی شاهد تأثیرگذاری قشرهای مختلفی در این صحنه خواهیم بود که واکاوی هر یک می‏تواند در زرین‏تر شدن این حماسه بسیار موثر باشد.

حماسه سیاسی؛ جولانگاه تأثیرگذاری نقش‏ها و قشرها

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در سخنان ارزشمند خود در پیام نوروزی سال 92 فرمودند: «در زمینه‌ امور سیاسی، کار بزرگ سال 92، انتخابات ریاست جمهوری است؛ که در واقع مقدرات اجرایی و سیاسی و به یک معنا مقدرات عمومی کشور را برای چهار سال آینده برنامه‌ریزی می‏کند.»

ایشان همچنین تاکید کردند: «ان‌شاءالله مردم با حضور خودشان در این میدان هم خواهند توانست آینده‌ نیکی را برای کشور و برای خودشان رقم بزنند. البته لازم است هم در زمینه‌ اقتصاد، هم در زمینه‌ سیاست، حضور مردم حضور جهادی باشد.»

اما به راستی، این حضور جهادی چگونه تحقق می‏یابد؟ عناصری که به انتخابات گرما می‏بخشند، کدامند و چگونه می‏توان قشرهای مختلف را با این حماسه عظیم همراه ساخت؟ این‏ها سئوالاتی است که سعی شد در این گزارش بدان‏ها پرداخته شود.

نقش دستگاه‌های فرهنگی در تحقق شعار سال بی‌تأثیر نیست

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرمسار گفت: نقش دستگاه‌های فرهنگی در تحقق شعار سال بی‌تأثیر نیست و اگر فرهنگ درست شود در کنار آن مسائل اقتصادی نیز حل می‌شود.

حجت‌الاسلام محسن محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرمسار افزود: سال گذشته ملت ایران با وجود تحریم‌ها پیشرفت خوبی داشت، زیرا مردم با درسی که از رسول خدا گرفتند، همیشه مطیع امر ولایت هستند و این گوش به فرمان ولایت بودن سبب پیروزی شد.

وی تصریح کرد: نامگذاری سال جدید به فرمان رهبری با عنوان حماسه سیاسی و اقتصادی ابتدا جهت تحقق شعار سال قبل و همچنین به دلیل یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرمسار خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب پتانسیل مردم را می‌شناسد که جهت تحقق حماسه تنها یک تفکر عمیق و حرکت جهادی لازم است.

محمدیان گفت: اقتصاد و سیاست تکمیل کننده یکدیگر هستند و هیچ یک بر دیگری برتری ندارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرمسار به نقش مردم و رسانه در تحقق شعار سال اشاره کرد و افزود: رسانه می‌تواند با پخش سریال‌ها و مباحث دینی و اجتماعی در فرهنگ‌سازی نقش بسزایی داشته باشد و مردم نیز تا زمانی که فرهنگ کار ایجاد نشود کم کاری می‌کنند .

بسیج و حماسه؛ تجسمی از روحیه جهاد و شهادت‌طلبی

مسئول تربیت و آموزش سپاه دامغان نیز گفت: هنگامی که نام  حماسه به میان می‌آید، هر آینه تجسمی از روحیه جهادی و شهادت‏طلبی در اذهان متبادر می‌شود که این روحیه در پیکره بسیج نهادینه است.

حجت‌الاسلام غلامرضا باقری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دامغان بیان داشت: نقطه دید و نگرش بسیج به عنوان پرچمدار و علمدار کلام مقام معظم رهبری نیز بر اساس همین شعار و همین عنوان نقش خواهد گرفت.

وی ادامه داد: بسیج و بسیجی مدعی است در تحقق فرامین رهبر پیشگام و خط‌شکن است و با عنایت به این مهم برنامه سالیانه خود را تبیین می‌کند.

مسئول تربیت و آموزش سپاه دامغان تصریح کرد: نظام تربیتی صالحین میعادگاه و اجتماع بسیجیان نخبه و ولایت‌مدار است و عرصه، عرصه حماسه است.

باقری یادآور شد: اهتمام ویژه در سپاه و بسیج در سال جاری کیفیت‌بخشی به کلیه برنامه‌های نظام تربیتی صالحین باشد.

وی اظهار داشت: با توجه به انتخابات پیش‌رو و موظف بودن آحاد مردم در تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی باید فرامین رهبر حکیم انقلاب را نصب‌العین قرار دهیم.

حماسه و حضور در انتخابات

مجید ایمانیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دامغان با اشاره به نامگذاری سال 92 با عنوان سال «حماسه سیاسی و اقتصادی» بیان کرد: این نامگذاری‌ها برکات زیادی برای ایران اسلامی به همراه دارد و جدای از بحث هر نامگذاری و ایجاد نشاط و حرکت در جامعه را دارد.

وی افزود: نامگذاری سال 92 با این عنوان در حقیقت هشداری نسبت به وقایع، حوادث و تهدیدات پیش‌رو و آماده‌سازی نظام و مردم برای مقابله با دشمنان است.

مسئول فرهنگی سپاه ناحیه دامغان گفت: نامگذاری سال 92 یک اصل راهبردی دارد و آن حماسه‌آفرینی است چه در بُعد سیاسی و چه در بُعد اقتصادی از اهمیت زیادی برخوردار است.

ایمانیان با تأکید بر اینکه  باید در عرصه اقتصادی به تولید ملی توجه شود، افزود: ترویج فرهنگ و تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی یک مسئله بلندمدت است و منحصر در یک سال خاص نیست.

وی گفت: حماسه اقتصادی را باید در دولت و ملت با هم ایجاد کرد و مردم باید با حمایت و خرید تولیدات داخلی و فرهنگ صحیح مصرف به اقتصاد مقاومتی کمک کنند.

مسئول فرهنگی سپاه ناحیه دامغان افزود: دولت با برنامه‌ریزی مناسب جهت پاسخ به تهدیدات و تحریم‌های اقتصادی در راه قطع وابستگی جهت پیشرفت و توسعه کشور گام‌های اساسی و موثری برداشته است.

ایمانیان عنوان کرد: با توجه به پیش رو بودن دو انتخابات مهم همه باید به منظور تحقق شعار حماسه سیاسی و حضور حداکثری و آگاهانه مردم تلاش و کوشش کنیم.

وی اظهار داشت: حماسه حضور در انتخابات قطعا نظام اسلامی ما را بیمه می‌کند و چشم طمع دشمنان را از این ملت دور خواهد کرد البته در خلق حماسه باید ولایت‌مدار باشیم.

حماسه و انزوای منحرفان داخلی و خارجی

سعید تقی‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در دامغان با محوریت «حماسه سیاسی و اقتصادی» بیان کرد: مقام معظم رهبری در حالی امسال را سال حماسه سیاسی و اقتصادی نامگذاری کرد که شرایط امروز کشور از نظر سیاسی و اقتصادی در موقعیت حماسه است.

وی بیان داشت: ما از نظر سیاسی در کشور در وضعیتی قرار داریم که باید یک حماسه بزرگ خلق کنیم و وضعیت سیاسی اسلام را در جهان روشن کنیم.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: یکی از عللی که می‌توان از نامگذاری این سال برداشت کرد این است که مقام معظم رهبری در آستانه انتخابات، امسال را به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری کردند و ملت شریف ایران باید هوشیاری لازم را داشته باشند.

تقی‌پور اضافه کرد: علاوه بر طلیعه انتخابات و حضور حداکثری بدنبال شخصی باشیم که ولایت‌مدار محض بوده و بتواند حماسه سیاسی و اقتصادی را مدیریت کند.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری بیان داشت: ما در یک پیچ تاریخی قرار داریم و امروز تاریخ اسلام به ویژه تاریخ اسلام در ایران در شرایط خاصی قرار دارد؛ چرا که ایران اسلامی جهان را به اسلام  دعوت می‌کند.

تقی‏پور افزود: ما از نظر اقتصادی در شرایطی هستیم که می‌توانیم یک جهش اقتصادی داشته باشیم و با توجه به این نامگذاری باید با رشادت، شجاعت، غیرت و ایستادگی در برابر سختی‌ها مقاوم باشیم.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: کسانی می‌توانند این حماسه بزرگ را خلق کنند که دارای این شرایط باشند و با توجه به این طلایه‌داران خلق حماسه بسیجیان عزیز هستند، همانطور که در هشت سال دفاع نشان دادند.

وی بیان کرد: با استعانت و پیروی و اطاعت محض از ولایت فقیه و امام زمان خود و پیروی از خواسته‌های ایشان که شامل مشارکت مردمی و گزینش است برای همیشه نظام سلطه و منحرفان داخلی و خارجی را از صحنه روزگار محو خواهیم کرد.

دانشجویان؛ پیش‏قراولان حماسه سیاسی

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شاهرود نیز گفت: دانشجویان پیش‏قراولان خلق حماسه سیاسی و اقتصادی در جامعه هستند.

محمدرضا کیقبادی در سخنانی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید همه در انتخابات شرکت کنند و نشان دهند برای سرنوشت کشور خود ارزش قائل هستند و دوست دارند کشورشان استقلال داشته باشد.

وی افزود: باید تلاش کرد تا بصیرت جامعه را ارتقا دهیم و دانشجویان به عنوان پیشقراولان فرهنگ و دانش و افسران جنگ نرم دشمن باید به وظیفه خود در جامعه عمل کرده و موجب بصیرت‌افزایی شوند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شاهرود تصریح کرد: دانشجویان باید در خلق حماسه سیاسی و اقتصادی در جامعه در خط مقدم باشند و تلاش کنند تا نقشه‌های دشمنان برای نسل جوان ما روشن شود و همه آگاهانه در این انتخابات حضور یابند.

انتخابات؛ مظهر ورود همه اقشار به جولانگاه حماسه سیاسی

حجت‏الاسلام موسی هاشمی با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب امسال را سال حماسه سیاسی و اقتصادی نامگذاری کردند و انتخابات مظهر حماسه سیاسی است.

هاشمی خاطرنشان کرد: شرکت در انتخابات وظیفه شرعی، انقلابی و سیاسی تک تک افراد جامعه است و ما باید با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در انتخابات شرکت و اصلح را انتخاب کنیم.

وی تاکید کرد: در قانون اساسی شرایطی برای کاندیدای ریاست جمهوری در نظر گرفته شده است که باید بدان توجه شود و کاندیداها با توجه به آن اصول در انتخابات شرکت کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به تاکید رهبری بر قانون مداری همه بیان داشت: همه باید تابع قانون باشند و قانون‌گرایی در انتخابات مهمترین مسئله در کشور است که باید همه توجه کنند.

با حماسه و با شور باید وارد شد

رهبر انقلاب در نکات آخرین پیام نوروزی خود تاکید کردند: «با حماسه و با شور باید وارد شد، با همت بلند و نگاه امیدوارانه باید وارد شد، با دل پرامید و پرنشاط باید وارد میدان‏ها شد و با حماسه‌آفرینی باید به اهداف خود رسید.» و امیدواریم امسال این‏گونه شود.

انتهای پیام/2249/ی40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول