اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  فرهنگ عمومی

رهبر شیعیان کویت ضمن محکوم کردن اقدام وهابیون مطرح کرد

سکوت در برابر نبش قبر «حجربن عدی» تاییدی برای اقدامات مشابه

رهبر شیعیان کویت ضمن محکوم کردن اقدام وهابیون در تخریب و نبش قبر «حجربن عدی» گفت: به جهان اسلام و سازمان‌های اسلامی می‌گوییم که سکوت در برابر این جنایت، تاییدی برای اقدامات مشابه در جهت تحریک احساسات مسلمانان است.

سکوت در برابر نبش قبر «حجربن عدی» تاییدی برای اقدامات مشابه

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه کویتی السیاسه، آیت‌الله محمدباقر المهری، رهبر شیعیان کویت و وکیل مراجع شیعی ایران و عراق در این کشور ضمن محکوم کردن تخریب و نبش قبر حجر بن عدی صحابی جلیل امیرالمومنین(ع) توسط جبهه النصره، گفت: این گروه جنایتکار خارج از دین اسلام هستند که نیروهای جنایتکار و شرور جهان و برخی کشورهای عربی منطقه به صورت رسمی از آنها حمیات می‌کنند.

وی این اقدام را همچنین مورد حمایت کشورهای عربی دانست و افزود: این اقدام موذیانه از هرگونه ارزش انسانی و اسلامی و اخلاقی به دور بود.

رهبر شیعیان کویت با بیان اینکه «حجربن عدی» به همه مذاهب تعلق دارد، تاکید کرد: تعدی به این صحابی جلیل و بزرگ تعدی به رسول‌الله(ص) و تعدی به قرآن و همه شهدای اسلام است.

وی افزود: وقتی که این اقدام تروریستی و زشت را محکوم می‌کنیم به جهان اسلام و سازمان‌های اسلامی می‌گوییم که سکوت در برابر این جنایت، تاییدی برای اقدامات مشابه در جهت تحریک احساسات مسلمانان است چراکه کسانی که این عمل را انجام داده‌اند به خدا و رسولش و به عرف جهان اسلام ایمان ندارند.

المهری ادامه داد: کسانی که این گروه‌ها و حامیان آنها را می‌شناسند می‌دانند که این گروه‌ها قاتلانی هستند که به اسم اسلام و به دروغ سر می‌برند.

رهبر شیعیان کویت در عین حال از سازمان ملل و سازمان یونسکو خواست جلوی چنین اقداماتی را بگیرند و تصریح کرد: از علمای اسلامی می‌خواهیم که گروه‌های مسلمانی را برای حراست از مراقد صحابه رسول اکرم(ص) و ائمه(ع) و اولیای صالحین تشکیل دهند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول