اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ابراز امیدواری اوباما برای تصویب اصلاح قانون مهاجرت در کنگره آمریکا

علیرغم جدال‌هایی که تاکنون در کنگره آمریکا در خصوص اصلاح قوانین مهاجرت در این کشور وجود داشته، رئیس‌جمهور آمریکا برای تصویب این لایحه در کنگره طی هفته‌های آتی ابراز امیدواری کرد.

ابراز امیدواری اوباما برای تصویب اصلاح قانون مهاجرت در کنگره آمریکا

به گزارش فارس به نقل از شبکه «سی بی اس نیوز»، «باراک اوباما» در سخنرانی هفتگی خود که روز شنبه به وقت محلی صورت گرفت، با اشاره به بسته اصلاح قوانین مهاجرت آمریکا که توسط یک گروه 8 نفری از سناتورها طرح‌ریزی شده است، گفت دلیلی وجود ندارد که لایحه جامع اصلاح قوانین مهاجرت در سال جاری میلادی در کنگره به تصویب نرسد.

وی در خصوص این لایحه گفت: در هفته‌های اخیر، ما شاهد معرفی یک لایحه عقلانی اصلاح قانون مهاجرت در سنا بودیم. این لایحه شامل گام‌های عقلانی است که اکثریت مردم آمریکا از آن حمایت می‌کنند. دلیلی وجود ندارد که اصلاح قوانین مهاجرت در سال جاری میلادی به واقعیت نپیوندد.

رئیس‌جمهور آمریکا ادامه داد که این اصلاحات که در این قانون شامل شده است، نظام مهاجرت قانونی ما را مدرنیزه می‌کند تا مجدداً خانواده‌ها را پیوند داده و مهاجران حرفه‌ای و با مهارت بالا که مشارکت آنها با اقتصاد آمریکا به طرز ویژه‌ای مهم و حیاتی است، جذب می‌کند.

اوباما تصریح کرد که لایحه اصلاح قوانین مهاجرت مسیر دریافت شهروندی آمریکا را برای 11 میلیون مهاجر غیرقانونی که در آمریکا زندگی می‌کنند، فراهم می‌کند و کارفرمایانی که از روی آگاهی کارگران غیرقانونی را به کار گیرند نیز مسوول شناخته می‌شوند.

رئیس‌ جمهوری آمریکا همچنین تأکید کرد که این بسته اصلاح مهاجرت، امنیت مرزی را تقویت می‌کند و گفت: واقعیت این است که، مرز ما با مکزیک خیلی بیش از سالهای گذشته امن شده است.

گزارش‌ها نشان می دهد که نظام حاکم در آمریکا به گونه‌ای است که افرادی که برای تحصیل یا کار به این کشور می‌آیند، نمی‌توانند به صورت قانونی مدت اقامت خود را تمدید کنند. طبق این قوانین که هم‌اکنون در آمریکا وجود دارد، کودکانی که در آمریکا بدنیا می‌آیند شهروند کشورمحسوب می‌شوند اما اگر حتی کودکی یک ساله نیز به همراه والدین خود به آمریکا مهاجرت کند غیرقانونی محسوب می‌شود و شرایط بسیار سختی را تجربه می‌کند.

تظاهرات هزاران نفر در شهرهای مختلف آمریکا بتازگی به طور همزمان و هماهنگ برگزار شد و تظاهر کنندگان در جریان گردهمایی خیابانی خود خواستار تسریع در روند اصلاح قوانین مهاجرتی این کشور شدند.

از سال 1980 میلادی یعنی از 33 سال گذشته تاکنون، قوانین مهاجرتی آمریکا بدون تغییر پابرجا بوده و همین مساله انتقادات فراوانی را به نظام مهاجرتی این کشور به دنبال داشته است. نظام قانونی که در زمینه تعیین وضعیت اقامت و فعالیت‌های شغلی و مدنی مهاجران ناکارآمد و تاریخ مصرف گذشته معرفی می‌شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول