اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انتقاد فراکسیون «شهروند» عراق از سکوت در قبال نبش قبر «حجر بن عدی»

فراکسیون شهروند عراق از مراجع و مراکز اسلامی خواست تا به سکوت در قبال هتک حرمت به آرامگاه یکی از صحابه پیامبر اکرم (ص) در دمشق پایان دهند.

انتقاد فراکسیون «شهروند» عراق از سکوت در قبال نبش قبر «حجر بن عدی»

به گزارش خبرنگار فارس در عراق، «باقر جبر الزبیدی» رئیس فراکسیون پارلمانی «شهروند» عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرد که تخریب آرامگاه «حجر بن عدی» غیر قابل چشم پوشی است. ما جنایت عوامل «جبهة النصرة» سوریه در خصوص تخریب و نبش قبر این صحابی پیامبر اکرم (ص) را محکوم می‌کنیم.

رئیس فراکسیون شهروند تصریح کرد که این جنایت، جنایتی علیه ارزشهای اسلامی و انسانی و میراث جهانی است. این هتک حرمت کمتر از اقدام گروهکهای تروریستی وابسته به «القاعده» برای انفجار و تخریب حرم‌های  امامین عسکرین (ع) در سامرا نیست و در مقایسه با جنایت القاعده، قبیح تر و زشت‌تر است زیرا القاعده تنها به انفجار این حرم‌ها بسنده کرد اما جبهة النصره تنها به تخریب آرامگاه حجر (رض) اکتفا نکرد بلکه با تجاوز به آن، به نبش قبر اقدام کرد و پیکر پاک حجر را به مکان دیگری برد و آن را مخفی کرد.

الزبیدی در ادامه از تمامی مراجع دینی جهان اسلام به‌خصوص دانشگاه «الازهر»، دانشگاه «الزیتونة»، «القیروان» و سازمان همکاری‌های اسلامی، محکوم کردن این جنایت بزرگ را خواستار شد و از سکوت مراجع و اغلب دولتهای عربی و اسلامی در خصوص این جنایت ابراز تعجب کرد.

از سوی دیگر «منصور التمیمی» نماینده پارلمانی عراق از ائتلاف «دولت قانون» ضمن محکوم کردن تخریب و نبش قبر حجر بن عدی اظهار داشت که اقدام گروه‌های تکفیری در سوریه مبنی بر نبش قبر این صحابه پیامبر اکرم (ص) تنها به یکی از مذاهب اسلامی اختصاص ندارد بلکه این عمل، یک فکر منحرفی است که از بین بردن وحدت مسلمانان و ایجاد فتنه طائفه‌گرایی را نشانه گرفته است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول