اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت استان قم خبر داد

اجرای طرح بسیج ملی ارتقای سلامت ایرانیان در قم

رئیس مرکز بهداشت استان قم از آغاز طرح سنجش رایگان فشار خون در این استان همزمان با بسیج ملی ارتقای سلامت ایرانیان خبر داد.

اجرای طرح بسیج ملی ارتقای سلامت ایرانیان در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، مجید محمدیان افزود: این طرح با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پرستاری استان و با هدف سنجش فشار خون و تعیین تناسب قد و وزن ایرانیان بالای 30 سال تا 24 اردیبهشت هر روز از ساعت هشت تا 12 صبح به مرحله اجرا در می‌آید.

وی گفت: متأسفانه بیشتر افرادی که به بیماری فشار خون مبتلا هستند از بیماری خود آگاهی ندارند که با انجام طرح سنجش به بیماری خود پی خواهند برد.

رئیس مرکز بهداشت قم اظهار کرد: این طرح شامل جمع‌آوری اطلاعات به صورت تکمیل پرسشنامه با مصاحبه حضوری و با اندازه‌گیری قد، وزن و فشار خون است که در 12 مراکز بهداشتی و درمانی استان و دو بیمارستان کامکار و شهید بهشتی انجام خواهد شد و سپس اطلاعات در پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان درج می‌شود.

بدیهی است در صورت بالا بودن فشار خون مراجعین، فرد مبتلا در همان مرکز و یا سایر مراکز بهداشتی درمانی می‌تواند نسبت به معالجه و درمان اقدام کند.

انتهای پیام/2258/ر/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول