اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در راستای تحرکات اسرائیل صورت می‌گیرد

تقلای اتحادیه اروپا برای قرار دادن حزب‌الله در فهرست سازمان‌های تروریستی

با وجود اختلاف نظر در میان اعضای اتحادیه اروپا در قبال حزب الله لبنان، برخی مقامات اروپایی مدعی شدند، دخالت حزب‌الله در سوریه مقامات اروپایی را بر آن داشته تا بحث افزودن این سازمان به فهرست گروه‌های تروریستی را با جدیت بررسی کنند.

تقلای اتحادیه اروپا برای قرار دادن حزب‌الله در فهرست سازمان‌های تروریستی

به گزارش خبرگزاری فارس، برخی منابع دیپلماتیک اروپایی به روزنامه «الشرق الاوسط» گفتند، دخالت حزب‌الله در سوریه آخرین موردی است که می‌تواند اتحادیه اروپا را وادار کند، این گروه را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار ددهد.

بر اساس این گزارش، سخنرانی اخیر سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله و نیز مدارک احتمالی از بمبگذاری اتوبوس حامل توریست‌های اسرائیلی در بلغارستان از جمله دلایلی هستند که می‌تواند به اقدام اتحادیه اروپا در بررسی وضعیت حزب‌الله منجر شود.

در این گزارش آمده، اروپایی‌ها در حال بررسی سه گزینه هستند؛ نخست، تحریم اعضاء حزب‌الله از طریق مسدود کردن دارایی‌های آنها و نیز عدم اجازه به این افراد برای ورود به اتحادیه اروپا. دوم، تحریم شاخه نظامی حزب‌الله یعنی همان کاری که با حماس انجام دادند و سوم، قرار دادن کل حزب‌الله در فهرست سازمان‌های تروریستی که این مورد گزینه مورد علاقه آمریکا و اسرائیل است.

این منابع به روزنامه الشرق الاوسط گفتند:‌ این مسئله در نشست بعدی وزرای خارجه اتحادیه اروپا در پایان ماه جاری در دستورکار قرار دارد.

این منابع مدعی شدند، از آنجائیکه حزب‌الله در درگیری‌های سوریه دخالت می‌کند و تهدید نیز کرده که این دخالت را افزایش می‌دهد، دفاع از این منطق که حزب‌الله یک نهاد سیاسی است و به ایجاد ثبات کمک می‌کند، دشوار شده است.

در این گزارش آمده:‌ اگر مدارک بمبگذاری بلغارستان و اقدامات تروریستی اخیر در قبرس ثابت شود، می‌تواند حتی فرانسه را که مایل به قراردادن حزب‌الله در فهرست سازمان‌های تروریستی نیست، به این کار ترغیب کند. البته به احتمال قوی، اتحادیه اروپا گزینه اول یا دوم را برگزیند چرا که بیشتر کشورهای اروپایی بر این باورند، شاخه نظامی این سازمان جدا از شاخه سیاسی آن است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول