اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مدیر دایره سیاسی سازمان آزادیبخش فلسطین در گفت‌وگو با فارس:

فلسطینیان با نظام سوریه تعامل می‌کنند/بدون سوریه صلحی وجود ندارد

مدیر دایره سیاسی سازمان آزادیبخش فلسطین با اشاره به اینکه فلسطینیان در بحران سوریه همچنان بی‌طرفند و با نظام این کشور به‌ عنوان نظام مشروع و قانونی سوریه تعامل می‌کنند، از همه طرف‌ها خواست فلسطینیان را درگیر بحران سوریه نکنند.

فلسطینیان با نظام سوریه تعامل می‌کنند/بدون سوریه صلحی وجود ندارد

«انور عبدالهادی» مدیر دایره سیاسی سازمان آزادیبخش فلسطین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق تاکید کرد: طرح آمریکایی سرنگونی نظام در سوریه با سازش فلسطینی سخن بی‌پایه و اساسی بیش نیست، چرا که سوریه آبروی اعراب را حفظ کرد.

عبدالهادی در ادامه تاکیدات خود گفت که موضع فلسطینی کاملاً شفاف و روشن است و هیچ از سرگیری مذاکراتی در کار نخواهد بود، مگر آنکه پیش از آن رژیم صهیونیستی شهرک سازی در اراضی فلسطینی را متوقف و اسرای فلسطینی را از زندان‌های خود آزاد کند.

عبدالهادی افزود: با وجود از خودگذشتگی‌های بسیاری که فلسطینیان در جریان بحران سوریه پرداخت کردند، با این حال موضع آنها در قبال حوادث سوریه از ابتدای این بحران واضح و آشکار و شفاف بوده و همچنان بر رد دخالت خارجی و هرگونه خشونت و حمایت از راه حل سیاسی و حفظ بی‌طرفی در امور داخلی سوریه استوار است.

وی در ادامه گفت: ملحق شدن شماری از فلسطینیان ساکن سوریه به معارضان مسلح در این کشور را تنها باید رهاورد دیدگاه و موضع شخصی برخی از فلسطینیان به شمار آورد و این بیانگر موضع رسمی فلسطینیان نیست، چون فلسطینیان نمی‌پذیرند که با طرفی به زیان طرف دیگری باشند.

بدون سوریه صلحی وجود ندارد

عبدالهادی در ادامه افزود: ما با نظام مشروع و قانونی سوریه تعامل می‌کنیم و دارای قضیه واضح و روشنی هستیم و آن تاکید بر حق خود در مبارزه با اشغالگران صهیونیستی تا زمان بازگشت به سرزمین‌مان است. همانگونه که خود را مهمانانی نزد نظام و مردم سوریه به شمار می‌آوریم و امیدواریم که کسی ما را درگیر این بحران نکند.

وی سخنان خود را با این گفته به پایان رساند که بدون سوریه صلحی وجود ندارد و امیدواریم همه برسر میز مذاکره برای دستیابی به سوریه‌ای مدرن بنشینند، چون آنچه در سوریه در حال روی دادن است، تنها به اهداف غرب خدمت می‌کند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول