اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

در هفدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و هند

وزیر خارجه هند: هندوستان یکی از بزرگترین شرکای ایران است

وزیر امور خارجه هند کشورش را یکی از بزرگترین شرکای جمهوری اسلامی ایران خواند و روابط دو کشور را در همه زمینه‌ها رو به گسترش برشمرد.

وزیر خارجه هند: هندوستان یکی از بزرگترین شرکای ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس، «سلمان خورشید» وزیر امور خارجه هند امروز (شنبه) در نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و هند، روابط دو کشور در کلیه زمینه‌ها را رو به گسترش خواند و گفت: اجلاس کمیسیون مشترک فرصتی را به منظور توسعه روز افزون مناسبات دو کشور بویژه در بخش اقتصادی و صنعتی فراهم خواهد کرد.

وزیر امور خارجه هند با بیان اینکه هندوستان یکی از بزرگترین شرکای جمهوری اسلامی ایران است و در عرصه سیاسی روابط دو کشور از سطح بالایی برخوردار است به سفر نخست وزیر هند به تهران به منظور شرکت در شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد اشاره کرد و این سفر را فرصتی برای توسعه بیش از پیش روابط میان دو کشور عنوان کرد.

وی پیشرفت‌های بزرگ دو کشور در حوزه اقتصادی و بازرگانی را مورد اشاره قرار داد و ضمن توجه به نیاز عمده  هند به نفت جمهوری اسلامی ایران اظهار امیدواری کرد که با افزایش حجم صادرات و واردات دو کشور حجم مبادلات تجاری بین دو کشور گسترش یابد.

سلمان خورشید با اشاره به پیشرفت‌های دو کشور در بخش نساجی و تولیدات فرش ماشینی از برگزاری نمایشگاه تولیدات نساجی هند در ماه می 2013 در تهران ایران خبر داد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول