اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سمنان خبر داد

حمایت از کانون‏های قرآنی در سمنان/توجه بیشتر به تربیت حافظان قرآنی

فرماندار شهرستان سمنان از حمایت از کانون‏های قرآنی و توجه بیشتر به تربیت حافظان قرآنی در سمنان خبر داد.

حمایت از کانون‏های قرآنی در سمنان/توجه بیشتر به تربیت حافظان قرآنی

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی فرمانداری سمنان، حسن سعدالدین با حضور در محل برگزاری آزمون کتبی مرحله اول طرح تربیت حافظان قرآن کریم اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان در آستان مقدس امامزاده علی ابن جعفر (ع) سمنان، ضمن بازدید از نحوه و کیفیت برگزاری این آزمون، از اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برای بسترسازی لازم در راستای ترویج و تبیین قرآن و مفاهیم کلام وحی تقدیر کرد.

وی بیان داشت: یکی از عوامل مهم بصیرت‏افزایی و ارتقای امنیت معنوی جامعه، تربیت حافظان قرآن کریم و انس نوجوانان و جوانان با آیات الهی است.

فرماندار شهرستان سمنان ادامه داد: در راستای ترویج و تبلیغ عموم مردم به حفظ قرآن که از درخواست‌های مقام معظم رهبری است، باید اهمیت حفظ کلام وحی به شکل مناسبی در جامعه تبیین شود.

سعدالدین، برنامه‏ریزی کلان و بلندمدت در این زمینه و اجرای دقیق برنامه‏ها را از مهم‏ترین نیازهای تحقق این امر دانست و ادامه داد: امروز انقلاب اسلامی به رهبری مقام معظم رهبری و به واسطه تمسک و توسل به قرآن و سیره ائمه اطهار (ع) توانسته به موفقیت‏های چشمگیری در سطح جهان دست یابد.

وی در ادامه افزود: در این زمینه حمایت از کانون‏های قرآنی و تشویق عموم مردم و نیز آموزش‌های غیرمستقیم در تربیت حافظان قرآنی و توجه به مفاهیم کلام وحی می‌تواند بسیار مثمر ثمر باشد.

فرماندار سمنان تصریح کرد: اگر به مقوله کیفیت در بحث تربیت حفاظ قرآن اهتمام ویژه داشته باشیم، به هدف اصلی از تربیت حافظان که تبلیغ دین و نظام مقدس جمهوری اسلامی است، دست خواهیم یافت.

وی تاکید کرد: اماکن متبرکه و مساجد، مراکزى هستند که مى‌‏توان از آنها به عنوان بهترین اماکن مقدس براى جذب مردم عموماً و جذب جوانان خصوصاً در امر تربیت حافظان قرآنی برنامه‏ریزی و استفاده کرد و سازمان اوقاف و امور خیریه در این زمینه عملکرد خوبی داشته است.

سعدالدین در خصوص سوالات آزمون خردسالان نیز خواستار توجه و نگاه تخصصی‏تر با توجه به علاقه و سن متقاضیان شد.

وی در زمینه محل برگزاری آزمون‏ها نیز از اداره اوقاف سمنان خواست تا با هماهنگی هیئت امنای امامزادگان، محلی را به صورت ثابت تعیین و نسبت به تجهیز محل آزمون برای سال‏های آتی اقدام کنند.

انتهای پیام/2249/ت/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول