اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با نظر مراجع تقلید صورت می‌گیرد

تعطیلی دروس حوزه در اعتراض به تخریب مقبره حجر بن عدی

با نظر موافق مراجع عظام تقلید دروس حوزه‌های علمیه در اعتراض به تخریب مقبره صحابی حضرت علی (ع) امروز تعطیل خواهند بود.

تعطیلی دروس حوزه در اعتراض به تخریب مقبره حجر بن عدی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، تمام دروس حوزه‌های علمیه در اعتراض به تخریب مقبره حجر بن عدی و هتک حرمت این صحابی ارجمند حضرت امیرالمومنین (ع)، امروز شنبه 14 اردیبهشت ‌ماه جاری تعطیل خواهند بود.

به همین مناسبت قرار است ساعت 11 صبح امروز تجمعی اعتراض‌آمیز با حضور علما، طلاب و فضلای حوزوی در مدرسه فیضیه قم برگزار شود.

سخنران این تجمع اعتراض‌آمیز نسبت به اقدام گروه‌های تکفیری، آیت‌الله استادی دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه و امام جمعه قم خواهد بود.

حجر بن عدی از جمله یاران نمونه حضرت على (ع) به شمار می‌رود؛ او در مدت خلافت امیر مؤمنان در هر سه جنگ صفین، نهروان و جمل در رکاب آن حضرت شمشیر زد.

پس از شهادت امام حسن مجتبی (ع) و رفت و آمد بزرگان عراق و اشراف حجاز با امام حسین (ع)، دست‌نشاندگان معاویه سخت‌گیری بیشتری نسبت به شیعیان به‌ خصوص شیعیان کوفه روا داشتند و بعضی از چهره‌های سرشناس را به بهانه‌های پوچ و بی‌اساس به قتل ‌رساندند که یکی از آنان حجر بن عدی الکندی بود.

چند روز پیش یگان موسوم به «هماهنگی منطقه عدرا البلد در حومه دمشق» وابسته به ارتش آزاد سوریه تصاویری را منتشر کرد که حاکی از تخریب مقبره این صحابی بزرگ پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) بود.

در توضیح این تصاویر آمده است: «این بارگاه حجر بن عدی الکندی یکی از قبور معروف نزد شیعیان در عدرا البلد در غوطه واقع در حومه دمشق است که قهرمانان ارتش آزاد سوریه آن را نبش کرده و جنازه را به مکان ناشناخته دیگری منتقل و دوباره دفن کردند تا دیگر این مکان، مرکزی برای شرک ورزیدن به خدا نشود.»

انتهای پیام/78004/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول