اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دیپلماسی عمومی اسرائیل اسپانیولی‌تبارهای آمریکا را هدف گرفته است

نخست‌وزیر اسرائیل به وزارت خارجه این رژیم دستور داده است که بخش دیپلماسی عمومی خود را با هدف تاثیر نهادن بر اسپانیولی‌تبارهای آمریکا فعال کند.

دیپلماسی عمومی اسرائیل اسپانیولی‌تبارهای آمریکا را هدف گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس، رژیم صهیونیستی به‌دلیل ضعف ماهوی مشروعیت و جعلی بودن ذاتی خود، عموما برای تمام مقاصد بین‌المللی چاره‌ای جز قرار گرفتن در کنار قدرت‌های بزرگ نداشته و ندارد. از این رو پس از جنگ جهانی دوم و تشکیل رژیم جعلی اسرائیل، لابی‌های صهیونیستی همواره در ایالات متحده به عنوان یکی از ابرقدرت‌های بین‌المللی فعال بوده و سعی می‌کردند بر سیاست‌ خارجی واشنگتن در راستای منافع رژیم صهیونیستی اثر بگذارند.

یکی از ابزارهای تل‌آویو برای تثبیت سیاست خارجی آمریکا در مسیر منافع خود، تاثیرگذاری بر افکار عمومی در آمریکا بوده است. با قدرت گرفتن «اسپانیولی‌تبارها» در آمریکا که در حال مطرح شدن به عنوان یک اقلیت تاثیرگذار در امور سیاسی این کشور هستند، به‌نظر می‌رسد مقامات اسرائیل تصمیم دارند افکار عمومی این اقلیت ذی‌نفوذ را که قدرت خود را در انتخابات قبلی ریاست‌جمهوری آمریکا به نمایش گذاردند، با خود همراه کنند.

آلگماینر درگزارشی به نقل از روزنامه صهیونیستی معاریو خبر داده که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به وزارت خارجه این رژیم دستور داده است که بخش دیپلماسی عمومی خود را با هدف تاثیر نهادن بر این بخش از جمعیت آمریکا فعال کند.

این گزارش حاکی‌ست که وزارت خارجه اسرائیل مدت‌هاست که متوجه اهمیت اقلیت اسپانیولی‌تبار شده و دست‌کم در دو کنسولگری خود در لس‌آنجلس و میامی اقدام به استخدام کارمندان محلی اسپانیولی‌زبان کرده است تا بتواند روابط خود را با جوامع اسپانیولی مناطق مزبور ارتقا دهد.

با این حال، گزارش‌ها حکایت از آن دارند که برخی از برنامه‌های کنسولگری‌های اسرائیل در راستای بهبود روابط با جمعیت اسپانیولی‌زبان، به‌جهت آنچه کمبود منابع مالی خوانده شده است، متوقف مانده‌اند.

در گذشته، «دنی آیالون»، معاون وزیر امور خارجه اسرائیل چندین بار با افراد سرشناسی از جامعه اسپانیولی‌تبارهای آمریکا دیدار داشته است که شامل سیاست‌مداران محلی و اعضای کنگره می‌شده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول