اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خرم‌آباد:

شهید مطهری در برابر انحرافات ایستاد

امام جمعه خرم‌آباد گفت: شهید مطهری مهمترین خدمتی که به جامعه ارائه داد فقه و اندیشه ناب اسلام بود و در برابر انحرافات ایستاد.

شهید مطهری در برابر انحرافات ایستاد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سید احمد میرعمادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران خرم‌آبادی ضمن تبریک هفته معلم در خصوص شهید مطهری گفت: شهید مطهری عمر پربرکت خود را برای خدمت به دین و مردم اهدا کرد.

وی با بیان اینکه هنوز آثار و تألیفات این شهید بزرگوار زنده است، افزود: مهمترین خدمت این شهید ارائه یک تکنولوژی صحیح اسلامی بوده است.

حجت‌الاسلام میرعمادی گفت: شهید مطهری اهل منطق و استدلال بود و فکر و اندیشه آن الهی بود. آثار شهید مطهری بسیار ارزشمند است که همه معلمان باید از اندیشه‌های این شهید بزرگوار الگو بگیرند.

حجت‌الاسلام میرعمادی خاطرنشان کرد: این اندیشه‌ها پایه‌های فکری، اجتماعی، سیاسی و دینی ما را پایه‌گذاری کرده است زیرا اندیشه‌های ناب شهید مطهری از ریشه‌های اصیل اسلامی هستند.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه معلم رساننده انسان به کمال است، گفت: معلم انسان را به سعادت، خوشبختی، انسان‌سازی و پرورش‌دهنده انسان سوق می‌دهد.

حجت‌الاسلام میرعمادی اظهار داشت: هیچ مقامی به مقام معلم نمی‌رسد و مسئولیت معلمان در این برهه از زمان یک مسئولیت سنگینی است. معلمان باید تعطیلات را کم کنند و از ساعت‌های درسی حداکثر استفاده را ببرند.

وی در ادامه به هفته کار و کارگر اشاره کرد و گفت: باید از کارگران زحمتکش تجلیل شود زیرا آنها هستند که با دست خود زندگی ما را تأمین می‌کنند.

حجت‌الاسلام میرعمادی تصریح کرد: باید از تولیدات داخلی استفاده کنیم زیرا مقام معظم رهبری طی سخنانی فرموده‌اند که از تولیدات داخلی استفاده شود.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه فرمایش مقام معظم رهبری برای ما دستور‌العمل است، گفت: سخنان مقام معظم رهبری برای ما تکلیف آور است و باید به آن به نحو احسن عمل کنیم.

امام جمعه خرم‌آباد به فصل برداشت گندم در کشور و به خصوص استان لرستان اشاره کرد و گفت: متأسفانه در سال گذشته به دلیل پایین بودن نرخ تضمینی گندم تولید شده این گندم‌ها خوراک دام شده‌اند و بیش از 5 میلیون تن گندم طی سال گذشته از خارج کشور به داخل کشور وارد شده که این یک مصیبت است.

حجت‌الاسلام میرعمادی گفت: ما الان به مسئولان می‌گوییم بیایید برنامه ریزی صحیح داشته باشید. قیمت خرید گندم را تجدید نظر کنید.

حجت‌الاسلام میرعمادی اظهار داشت: ما از مسئولان می‌خواهیم نسبت به قیمت گندم تجدیدنظر کنند تا اینکه زحمات کشاورزان صرف خوراک انسان شود نه خوراک دام و از سوی دیگر شاهد واردات گندم از خارج از کشور نباشیم.

امام جمعه خرم آباد به برگزاری اجلاس علمای جهان اسلام و بیداری اسلامی در کشور اشاره کرد و گفت: سخنان روشنگرانه مقام معظم رهبری در این اجلاس همه علمای جهان را تحت تأثیر گذاشت.

حجت‌الاسلام میرعمادی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این اجلاس آسیب‌شناسی بیداری اسلامی را کامل ارائه دادند. امروز با توجه به بیداری اسلامی رسالت علمای اسلام در جهت هدایتگری مردم سنگین است و باید تشنگان اسلام را سیراب کنند.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که این خیزش‌های منطقه ریشه آن در اعتقادات و باورهای اسلامی دارد و این سخنرانی رهبری جایگاه والای ولایت را در جهان اسلام نشان داد.

امام جمعه خرم‌آباد به سفر آیت الله نوری همدانی طی هفته گذشته به لرستان اشاره کرد و گفت: سفر پنج روزه مرجع عالیقدر آیت الله نوری همدانی به استان لرستان دستاوردهای معنوی فراوانی را به همراه داشته است.

امام جمعه خرم آباد گفت: در این پنج روز فضای لرستان معطر به عطر معنویت و مرجعیت شد و مردم توجه به مرجعیت و معنویت پیدا کردند.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: در این سفر 14 برنامه سنگین و مفید اجرا شد که همه این برنامه‌ها با استقبال بی‌نظیر مردم روبرو بود.این سفر باعث شد فضای معنوی، وحدت و همدلی در میان مردم و مسئولان ایجاد شود.

امام جمعه خرم‌آ‌باد در ادامه از حضور همه اقشار مختلف مردم در استقبال و بدرقه آیت الله نوری همدانی تقدیر و تشکر کرد.سفر آیت الله نوری همدانی به لرستان تداوم سفرهای بصیرت‌بخشی وی است که از فتنه 88 شروع شده است.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: هدایت‌های این شخصیت برجسته برای شرکت مردم در انتخابات تأثیرگذار است و این سفر زمینه‌ساز حماسه‌ سیاسی در این استان شده است.

انتهای پیام/2304/خ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول