اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چرام:

اجلاس جهانی علما در ایران، نشان دهنده نقش بی‌بدیل نظام اسلامی است

امام جمعه چرام گفت: اجلاس جهانی علما و بیداری اسلامی در تهران، نشان دهنده نقش بی‌بدیل نظام اسلامی در دنیای اسلام است.

اجلاس جهانی علما در ایران، نشان دهنده نقش بی‌بدیل نظام اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام حجت‌الاسلام جعفر طزری در خطبه‌ اول جمعه این هفته ضمن سفارش به رعایت تقوی الهی، اظهار داشت: در دو هفته گذشته به خاطر مباحث خانواده راجع به داشتن فرزند صحبت کردیم و عرض شد که امروزه به خاطر بعضی از مسائل، همچون فقر و شاغل بودن زنان میزان تولید نسل کاهش یافته و به حد هشدار دهنده‌ای رسیده است.

*فرزند نعمت و موهبت الهی است

امام جمعه چرام با یادآوری این مطلب که با استناد به آیات و روایات ائمه معصومین (ع) بطلان این عقاید را ثابت کردیم، عنوان کرد: به مناسبت بحث فرزند، این هفته راجع به یکی از مشکلات فکری اشاره می‌کنیم که سر منشأ آن به قبل از اسلام بر گشته و با وجود تأکید اسلام این فکر همچنان در بین بعضی از افراد وجود دارد.

وی افزود: امروز عده‌ای داشتن فرزند دختر را ننگ می‌دانند و یا حداقل آن است که از داشتن دختر اظهار نگرانی و کراهت می‌کنند، البته نه به این معنا که وجود دختر را بد می‌دانند بلکه در صورت داشتن یک یا دو دختر دیگر تمایلی به داشتن فرزند دختر ندارند و اگر به آنان خبر برسد که فرزند سوم یا بیشتر از سوم، دختر است نگرانی در وجود آنان موج می‌زند.

این مسئول با اشاره به سوره مبارکه نحل آیه 58 به شرح حال و روز دختر در زمان اسلام و قبل از آن پرداخت و خاطرنشان کرد: اما امروز هم این امر را ما در میان بعضی متدینین ملاحظه می‌کنیم و حال آنکه باید بدانیم فرزند چه دختر و چه پسر، هر دو نعمت و موهبت الهی است که به انسان ارزانی شده است.

طزری با تأکید بر اینکه باید بر خدا توکل کرد و به مقدرات الهی راضی بود و بدانیم خداوند آنچه برای ما خیر است رقم خواهد زد، گفت: فرزند زمانی عزیز و گرانقدر است که مؤدب به تأدیب اسلامی باشد و در این صورت فرقی بین پسر و دختر نیست و الا پسری که از تعالیم الهی بویی نبرده باشد نه تنها مایه افتخار نیست بلکه مایه ننگ و خواری است.

*وجود شورای نگهبان برای نظام اسلامی مایه خیرات و برکات است

خطیب جمعه چرام در خطبه دوم وجود شورای نگهبان برای نظام اسلامی و مردم را مایه خیرات و برکات دانست و متذکر شد: کم‌کم به ثبت‌نام کاندیداتوری ریاست جمهوری نزدیک می‌شویم بر اساس قانون بعد از ثبت‌نام مرحله صلاحیت یا رد صلاحیت توسط شورای نگهبان آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: آن‌چه در این زمینه لازم است که ما بدانیم این‌که در قانون اساسی، که میثاق ملی ماست و همه باید خود را به آن ملتزم بدانیم و یکی از خطوط قرمز نظام است وظیفه شورای نگهبان در آن این‌چنین تبیین شده که نظارت بر انتخابات و تشخیص صلاحیت نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری بر عهده شورای نگهبان است.

این مسئول با بیان اینکه در همه جای دنیا بحث نظارت بر نامزدهای انتخاباتی معمول است، در نظام اسلامی ما این نظارت را بر اساس معیارهای اسلامی و عقلی ذکر کرد.

طزری عنوان کرد: دشمنان نظام از دیرباز بر سر این نظارت شورای نگهبان جنجال‌ها صورت داده بلکه بتوانند از اهمیت و نظارت این شورا کم کرده تا کسانی را که مقید به قانون اساسی یا اسلامیت نظام ندارند را به بدنه نظام و ضربه‌های اساسی را از این طریق به نظام وارد کنند.

امام جمعه چرام با اشاره به این‌که به برکت شورای نگهبان دشمنان تاکنون از این ترفند باری نبسته‌اند و بعد از این هم نخواهند توانست، خواستار شد همه به هوش باشند که هرگونه سخن یا رفتاری که در جهت تضعیف شورای نگهبان صورت گیرد بازی کردن در زمین دشمن و کار دشمن را انجام دادن است.

*اجلاس جهانی علما در ایران، نشان دهنده نقش بی‌بدیل نظام اسلامی است

رئیس شورای فرهنگ عمومی چرام در ادامه با اشاره به این مطلب که در روزهای 9 و 10 اردیبهشت ما شاهد حضور بیش از 700 تن از علمای سایر بلاد در کشور عزیزمان بودیم، گفت: این اجلاس علاوه بر اینکه بر نقش بی‌بدیل جمهوری اسلامی در دنیای اسلام چند پیامد مثبت نیز داشت.

وی با تأیید اینکه اجلاس جهانی علما و بیداری اسلامی در تهران، نشان دهنده نقش بی‌بدیل نظام اسلامی در دنیای اسلام است، اول پیامد را این دانست که جنبش را که از حدود دو سال و چندی شروع شده نباید گذاشت که به انحراف یا خاموشی گراید چرا که دشمنان قسم خورده اسلام که نتوانستند جلوی این جنبش و بیداری را بگیرند به دنبال انحراف یا خاموش کردن شعله‌های آن هستند.

طزری با اشاره به وظیفه علماء و نخبگان که دارای نقش مهمی در این جریانات و رهبری انقلاب هستند، ابراز داشت: امروز دشمن در صدد ایجاد اختلاف و تفرقه در بین مسلمانان است که علما باید مردم را نسبت به این امر بیدار و آگاه سازند.

وی یادآور شد: تا زمانی که مقاومت و ایستادگی مردم باشد نقشه دشمنان به جایی نخواهد رسید بنابراین علماء وظیفه دارند با روشنگری، روحیه مردم را تقویت کرده و آنان را همچنان در صحنه نگه دارند.

*هتک حرمت به مرقد شریف حجربن عدی، نشانه خباثت و پلیدی دشمنان اسلام است

این مسئول مذهبی در چرام با اشاره به هتک حرمت به مرقد شریف حجربن عدی، افزود: در چند روز گذشته کسانی که به اسم ارتش آزاد سوریه در حال جنایت در سوریه هستند به قتل و عام مسلمانان بسنده نکرده و جنایت دیگر را که نشانه درماندگی و خباثت آنان است را مرتکب شدند و به مرقد شریف حجربن عدی که از خواص امیرالمومنین (ع) است متعرض شده و علاوه بر ویران کردن مرقد شریف، آن را نبش قبر نیز کرده‌اند.

وی اذعان داشت: ما ضمن محکوم کردن این عمل غیر انسانی که حتی حیوانات نیز آن را صورت نمی‌دهند خواستار پیگیری آن توسط جمهوری اسلامی و مطرح کردن آن در جوامع بین‌المللی هستیم.

انتهای پیام/82002/ن40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول