اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف صومعه‌سرا:

آزمون کتبی طرح تربیت حافظان قرآن کریم در صومعه‌سرا برگزار می‌شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا از برگزاری آزمون کتبی طرح تربیت حافظان قرآن کریم با حضور 577 حافظ قرآن در این شهرستان خبر داد.

آزمون کتبی طرح تربیت حافظان قرآن کریم در صومعه‌سرا برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، عزیز خادم‌شریف در جمع خبرنگاران این شهرستان با اشاره به اهمیت تداوم تربیت نسل قرآن‌آموز و ترویج آموزه‌های قرآنی در جامعه، اظهار کرد: قرآن منشأ خیر و برکت بوده و آموختن آن سراسر عبرت برای درست زیستن و درست رفتار کردن است.

وی با اشاره به اثرات قرائت و حفظ قرآن کریم در بین افراد، تصریح کرد: انس با آیات الهی راه‌های قرب به خداوند را هموارتر و افکار و اندیشه انسان را بصیر می‌کند.

*برگزاری آزمون کتبی طرح تربیت حافظان قرآن کریم در صومعه‌سرا

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا از برگزاری دومین مرحله آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم در این شهرستان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

وی افزود: مرحله نخست از این آزمون به صورت شفاهی در اسفند سال گذشته برگزار شده است.

خادم‌شریف با بیان اینکه مرحله دوم آزمون‌های مذکور به صورت کتبی روز جمعه 13 اردیبهشت جاری برگزار می‌شود، ادامه داد: شرکت کنندگان در آزمون مرحله دوم طرح حفظ قرآن کریم رأس ساعت 10 صبح روز جمعه در صومعه‌سرا سنجش می‌شوند.

وی با اشاره به تعداد شرکت کنندگان در طرح حافظان قرآنی در صومعه‌سرا، یادآور شد: بالغ بر 577 حافظ قرآن کریم در سنین مختلف در این آزمون کتبی شرکت دارند.

*قبول شدگان آزمون طرح تربیت حافظان قرآن گواهی می‌گیرند

این مسئول، هدف از برگزاری این آزمون را پرورش و سنجش قرآن‌آموزان در سراسر کشور دانست و متذکر شد: طبق دستورالعمل ابلاغی، سازمان اوقاف و امور خیریه کشور هر چهار سال یکبار باید حدود یک‌میلیون حافظ قرآنی را پرورش و تحویل جامعه دهد.

به گفته رئیس اداره اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا، آزمون طرح تربیت حافظان قرآن در چند مرحله در راستای ارتقای میزان یادگیری و سنجش حافظان هر منطقه برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه حافظان در رده‌های سنی مختلف در این آزمون شرکت می‌کنند، خاطرنشان کرد: گروه سنی هفت تا 12 سال در آزمون حفظ جزء «30»، گروه سنی 12 تا 18 سال در آزمون حفظ جزء «یک و 30» و گروه سنی 19 تا بزرگسال در آزمون «جزءهای یک و دو و 30 »شرکت می‌کنند.

خادم‌شریف مراحل بعدی آزمون طرح قرآن کریم ویژه حافظان را در ماه‌های آینده عنوان کرد.

وی یادآور شد: برای قبول‌شدگان این آزمون گواهی معتبر از طرف سازمان اوقاف و امور خیریه کشور صادر می‌شود.

به گفته این مسئول، علاوه بر گواهینامه معتبر به نفرات برتر قرآن‌آموز نیز جوایز ارزنده و نفیسی اهدا می‌شود.

انتهای پیام/84003/ح30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول