اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان خواستار شد

اختصاص سالانه 160 میلیون متر مکعب حق‌آبه به تالاب گاوخونی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: اختصاص 160 میلیون متر مکعب حق‌آبه از نیاز‌های تالاب گاوخونی است که باید به آن تخصیص یابد.

اختصاص سالانه 160 میلیون متر مکعب حق‌آبه به تالاب گاوخونی

به خبرگزاری فارس از اصفهان، کیومرث کلانتری در نخستین همایش ملی مدیریت محیط زیست شهری و توسعه پایدار با رویکرد پایداری آب در رودخانه زاینده‌رود اظهار کرد: لایحه حق‌آبه برای پارک ملی دریاچه ارومیه به مجلس شورای اسلامی ارسال شد اما از سوی برخی از نمایندگان مورد اعتراض قرار گرفت.

وی اضافه کرد: نمایندگان اصفهان خواستار اختصاص حق‌آبه به تمام تالاب‌ها از جمله تالاب گاوخونی بود‌ند که این موضوع در مجلس مطرح شد و در حال حاضر نیز این طرح مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به میزان حق‌آبه مورد نیاز برای تالاب گاوخونی تصریح کرد: اختصاص 160 میلیون متر مکعب حق‌آبه از نیاز‌های این تالاب بوده و این میزان حق‌آبه باید به تالاب گاوخونی اختصاص داده شود.

وی با تاکید بر اینکه این مجموعه متولی حفظ محیط زیست است، ادامه داد: حفاظت محیط زیست از ورود پساب‌های غیر‌استاندار به رودخانه‌ها جلوگیری می‌کند و پساب‌های وارد شده به رودخانه‌ها و دریاچه‌ها باید استاندارد باشد.

کلانتری با اشاره به اینکه محیط زیست از توسعه صنایعی که استاندارد‌های زیست محیطی را ندارند جلوگیری می‌کند، تاکید کرد: واحد‌های صنعتی باید خارج از شعاع 50 کیلومتری شهر ایجاد شوند.

وی با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست از توسعه صنایع آلاینده و آب‌بر جلوگیری می‌کند، گفت: این مجموعه مخالف توسعه نیست اما توسعه‌های صنعتی باید با رعایت موازین زیست محیطی صورت گیرد.

انتهای پیام/63004/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول