اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لیونی برای بررسی طرح صلح جدید اعراب به واشنگتن سفر می‌کند

وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی برای بررسی طرح صلح جدید اعراب به واشنگتن سفر خواهد کرد تا با وزیر امور خارجه آمریکا دیدار کند.

لیونی برای بررسی طرح صلح جدید اعراب به واشنگتن سفر می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، «زیپی لیونی» وزیر دادگستری اسرائیل و «اسحاق مولحو» نماینده ویژه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل روز پنجشنبه وارد واشنگتن شدند تا در این شهر با «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا دیدار کرده و ابعاد طرح جدید صلح اتحادیه عرب را مشخص کنند.

مولحو و لیونی که نماینده اسرائیل در مذاکرات با فلسطینیان خواهند بود، در تلاش هستند تا با این سفر از تلاش‌های آمریکا برای آغاز روند صلح خاورمیانه آگاه شوند.

لیونی روز چهارشنبه با نتانیاهو در کنست دیدار کرد تا با وی درباره پیامی که قرار است به جان کری منتقل شوند هماهنگی کند.

قرار است لیونی و مولحو روز پنجشنبه با جان کری دیدار کنند. پس از آن،‌ لیونی به نیویورک سفر خواهد کرد تا در آنجا با «بان‌کی‌مون» دبیر کل شورای امنیت سازمان ملل دیدار کند.

نمایندگان اتحادیه عرب روز دوشنبه با جان کری دیدار کردند و در این دیدار طرح صلح جدید خاورمیانه را ارائه کردند که بر اساس این طرح، تغییرات اندکی درباره مبادله زمین‌های سال 1967 صورت گرفته است.

بر اساس اعلام یک مقام ارشد اسرائیلی، لیونی و مولحو در دیدار خود در واشنگتن تلاش دارند تا موضع جان کری در قبال طرح اتحادیه عرب را بسنجند و از طرح وی برای از سر گرفته شدن گفت‌وگو میان اسرائیل و فلسطین مطلع شوند. دو طرف همچنین موضع اسرائیل در قبال طرح اتحادیه عرب را ارائه خواهند کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول