اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بنیانگذار مرکز جهانی حضرت ولی عصر(عج):

کشتار در میانمار مهر تاییدی بر پوشالی بودن بودیسم است

استاد حوزه علمیه نجف اشرف کشتار مسلمانان در میانمار و سکوت سران بودایی در قبال آن را مهر تاییدی بر پوشالی بودن بودیسم دانست.

کشتار در میانمار مهر تاییدی بر پوشالی بودن بودیسم است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله سید محمود بحرالعلوم میردامادی امروز در درس خارج خود با بیان اینکه در اسلام بر خلاف برخی مذاهب که کشتن نفس را شعار خود قرار می‌دهند کنترل نفس داریم اظهار داشت: بودائیت و صوفیه چندین وجه اشتراک با هم دارند که از آن جمله می‌توان اعتقاد به کشتن نفس را اشاره کرد.

وی ادامه داد: غلبه بر هوی یعنی کنترل، یعنی انسان بر خود و بر نفسش حاکم و قالب باشد، آنچه عقل می‌گوید و شرع می‌پسندد انجام دهد، اما مذاهب دیگر مانند بودائیت و تصوف مطلب‌شان کشتن نفس است. دومین وجه اشتراک این دو این است که باطناً ماتریالیست هستند، شما شرح حال مذهب بودائیت و تصوف را بخوانید و در حالات رهبران و بزرگان آن دقت کنید، این‌ها معتقد به مبدا و متافیزیک نیستند. با بررسی در اشعار و مطالب حلاج مشخص می‌شود که گفته‌هایشان در نفی خالق است و با مکتب ماتریالیسم هم‌خوانی و مناسبت دارد.

استاد حوزه علمیه نجف اشرف با تاکید بر اینکه متأسفانه اعمال، رفتار و اخلاق این‌ها با ادعایشان وفق نمی‌کند بیان کرد: ادعای آنان اتصال به عالم معنویت و وصول به آسمان معنا و باطن است، با این ادعا می‌بینیم بویی از معنویت نبرده و معنویتی که در آیین حضرت ابراهیم علیه السلام، در مکتب انبیاء خاصه رسول الله صلی الله و علیه و آله است در بودائیت نیست.

آیت الله بحرالعلوم میردامادی در ادامه به بیان خاطره‌ای از کنفرانس بررسی منجی در ادیان الهی پرداخت و ابراز داشت: کنفرانسی در یکی از کشورهای اروپایی با موضوع منجی در ادیان الهی از جمله یهود، نصارا و اسلام برگزار شد، ملاحظه کردم خانمی بودایی در آن کنفرانس به عنوان سخنران شرکت کرده و اعتراض کردم که بودایی‌ها بویی از مذهب و دین الهی ندارند و مبداء دینشان آسمانی نیست.

وی در ادامه با اشاره به از سرگیری و شدت یافتن کشتار مسلمانان در میانمار تصریح کردند: کشتاری که به وسیله بودایی‌ها در میانمار انجام می‌شود نشان دهنده این موضوع است که معتقد به مبدا یعنی خالق متعال، معاد و جزا نیستند و اگر دینشان الهی بود نباید این کشتار را انجام می‌دادند، مسیحی‌ها نیز اگر این کار را انجام دهند از دین الهی دور شده‌اند، همان‌طور که قرن‌های گذشته کار نصارا و مسیحیت همین بوده و یهود امروز یعنی صهیونیست‌ها نیز همین روش را پیش گرفته‌اند، همه این‌ها از مکتب الهی دور هستند اگر چه به اسم موحد باشند.

وی افزود: با کمال تأسف سران بودائیت نیز گویی هیچ خبری از این کشتار به گوششان نمی‌رسد و کاملاً سکوت کرده‌اند، از جمله این سران باید به آقای دالایی لاما رهبر بودایی‌ها اشاره کرد که روزی به اعدام صدام با آن سابقه کشتار و ظلم و ستمی که داشت معترض بود، اما امروز در مقابل کشتار بی‌رحمانه مسلمانان در میانمار سکوت کرده است.

بنیانگذار مرکز جهانی حضرت ولی عصر ادامه داد: بنده تصور می‌کنم این‌ها دستشان در دست استکبار و استعمار می‌باشد و رفقای کسانی هستند که عاملی همچون صدام را برای کشتار مسلمانان در اختیار داشتند و همگی عامل یهودند، ظاهراً خودشان را معنوی نشان می‌دهند ولی باطناً بویی از معنویت نبرده‌اند، سکوت در برابر ظلم، خائن و خیانت به این بزرگی از رهبری که ادعای معنویت، صلح ورزی و انسان دوستی دارد نشان این مدعا است.

آیت الله بحرالعلوم میردامادی با تاکید بر اینکه کشتار و فجایعی از این دست در اقصی نقاط عالم نشانگر رشد روزافزون اسلام در بین ملل و امت‌های دیگر است، خاطرنشان کرد: بنده تصور می‌کنم و دلیل دارم که اسلام همچون آب است، هر جا مانع آب شوی از جای دیگر نفوذ می‌کند، به عنوان مثال مخالفین، با اسلام و حجاب در فرانسه مخالفت می‌کنند، مردم دلیل این حساسیت و مخالفت‌ها را دنبال می‌کنند و برایشان سوال پیش می‌آید که اسلام، حجاب، و مسجد چیست؟ این حساسیت‌ها باعث تحقیق مردم می‌شود و به خواست خدا اسلام به صورت روزافزون عالمی می‌شود و این وعده الهی است.

وی افزود: با ظهور حضرت صاحب الامر عجل الله فرجه، دست دشمن باز شده و جنایات مخالفین مشخص می‌شود و مردم متوجه می‌شوند که امثال بودائیت یعنی هیچ، انسان‌کشی برای بودائیت یک امتیاز است، جرم کسانی که در میانمار کشته می‌شوند چیست؟ جرمشان این است که مسلمان هستند، با این اعمال زشت و سکوت سران بودایی مردم متوجه می‌شوند بودائیت دینی نیست که فلاح آور باشد، کما اینکه فهمیدند نصرانیت و یهودیت دینی جامع و اداره کننده بشر نیست.

استاد حوزه علمیه نجف اشرف در ادامه با اشاره به صحبت‌های انجام شده در خصوص دلایل استعفای پاپ قبلی و همچنین رأس کار آمدن پاپ جدید بیان کرد: امروز تمام مردم دنیا از جنایاتی که به اسم کلیسا و اسم مسیحیت انجام شده مطلع شدند و فهمیدند که مسیحیت نمی‌تواند دردی را دوا کند، با اندکی تحقیق مشخص می‌شود که درصد بالایی از مردم اروپا به دنبال اسلام هستند. حساسیت‌ها، مسلمان‌کشی‌ها و تبلیغاتی که علیه اسلام شده مردم عالم را حساس کرده تا در خصوص اسلام تحقیق کنند، اسلام کتاب الله و عترتی قابل تحقیق است، قرآن و نهج‌البلاغه قابل تحقیق و بررسی هستند، ان‌شاء‌الله همه ما اهل مطالعه باشیم و به این نقطه برسیم که ادیان دیگر همه معیوبند و اگر مانند مسیحیت و یهودیت حقانیت داشته باشند، این حقانیت در زمان پیامبرانشان بوده و بعداً به تحریف کشیده شده‌اند، در خصوص بودائیت نیز که اصلاً معنویت و حقانیتی وجود نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم خدای متعال به همه طرفداران حق در کل عالم پیروزی عنایت و خائنین را رسوا بفرماید، امید است این فجایع به عنایت الهی و نظر امام زمان علیه السلام باعث بیداری شود و مردم از این فجایع بیدار شده و دین و مکتب حق را بشناسند.

انتهای پیام/78009/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول