اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشروح/گزارش فارس از یک سفر انتخاباتی به کاشان

باهنر: سیاست خارجی‌ام سیاست لبخند است / برای رفتن نیامده‌ام

عضو ائتلاف پنج‌گانه اصولگرایان با بیان اینکه چنانچه در نظرسنجی‌ها رأی لازم را کسب کنم در صحنه می‌مانم گفت: من در سیاست خارجی معتقد به صورت حداکثر و در حد امکان سیاست لبخند و در حداقل مورد نیاز سیاست اخم هستم.

باهنر: سیاست خارجی‌ام سیاست لبخند است / برای رفتن نیامده‌ام

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمدرضا باهنر در دانشگاه علوم پزشکی کاشان با تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و نیز گرامیداشت روز معلم و کارگر اظهار داشت: این مناسبت‌ها تنها بهانه‌ای است برای قدرشناسی و قدردانی قشرهایی که به نوبه خود زحمت می‌کشند و  در این هیاهوهای اجتماعی و بحث‌های داغ سیاسی مورد غفلت قرار می‌گیرند.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری به نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی بیان داشت: حماسه هم نیاز به شعور، عقل و تدبیر دارد و هم مستلزم ایجاد شور، هیجان و عاطفه است به عبارت دیگر خلق حماسه دستوری نیست و با تصویب قانون و با دستور فردی محقق نمی‌شود این احساس از بن دل انسان‌ها برخاسته شده و با همراهی عقل به نتیجه می‌رسد.

به گفته وی امروز با توجه به مشکلاتی که در کشور وجود دارد و حساسیت‌هایی نیز که در نظام بین‌الملل با آن مواجه هستیم ضرورت ما در سال جاری خلق دو حماسه سیاسی و اقتصادی است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی سپس به تبیین بعد اقتصادی شعار سال جاری پرداخت و گفت: مشاهده می‌کنیم ظرف پنج یا شش سال گذشته نامگذاری‌های مقام معظم رهبری از اصلاح الگوی مصرف گرفته تا حمایت از کار و سرمایه ایرانی پیرامون مسائل اقتصادی بوده است که بیانگر یک مطالبه جدی نظام در این عرصه است.

باهنر با تأکید بر اینکه کشور در ابعاد مختلف موفقیت‌های زیادی داشته و حتی در برخی عرصه‌ها الگوها و حرف‌های جدیدی نظیر مردم‌سالاری دینی به دنیای اسلام و جهان معاصر ارائه کرد اذعان داشت: با این وجود و با توجه به پیشرفت‌های نسبی کشور در حوزه اقتصاد احساس می‌شود هنوز حماسه‌ای در بعد اقتصاد خلق نشده که توانایی قابل ارائه بودن به نسل معاصر و آینده  را داشته باشد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی، معادن و منابع، موقعیت سوق‌الجیشی و نیروی انسانی خلاق و متعهد کشور هنوز اتفاق مهم اقتصادی که قابل عرضه به جهان معاصر باشد نیفتاده که البته باید آن خلق شود.

دبیرکل جامعه مهندسین کشور سپس به بررسی ابعاد حماسه سیاسی پرداخت و گفت: در این عرصه از یک منظر می‌توانیم به انتخابات پیش رو اشاره کنیم که یکی برای تعیین مدیریت حوزه شهر و روستا برگزار شده و دیگری انتخاباتی ملی محسوب می‌شود.

باهنر با اشاره به اهمیت مقام ریاست جمهوری از نظر تعریف قانونی به عنوان عالی‌ترین شخصیت سیاسی و اجرایی بعد از رهبری بیان داشت: انتخابات ریاست جمهوری از لحاظ تأثیر واقعی نیز امری تعیین کننده است چراکه تأثیر سیاست و مشی که رئیس جمهور اتخاذ می‌کند تا عمق خانه‌ها نفوذ کرده و چه بخواهیم چه چه نخواهیم نتیجه این انتخاب سرنوشت ما را دگرگون می‌سازد.

وی بر یکسان نبودن نتیجه انتخاب فرد به عنوان رئیس جمهور تأکید و خاطرنشان کرد: با مشاهده و مرور 24 سال گذشته و عملکرد رؤسای جمهور پیشین می‌توان به تفاوت سلایق، حساسیت‌ها و نقاط ضعف و قوت آنها پی برد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حجم و کثرت حضور با ضریب امنیت ملی کشور ارتباط مستقیم دارد ابراز داشت: هر چه ضریب مشارکت مردمی بیشتر باشد به همان تناسب ضریب امنیت ملی افزایش می‌یابد چراکه همه مسئولان کشور به طور مستقیم و یا غیر مستقیم توسط رأی مردم انتخاب می‌شوند و شاید به همین علت رقبا یا دوستان ما میزان حضور را میزان وفاداری مردم به نظام می‌سنجند.

باهنر با تأکید بر تلاش دشمن برای عمیق ساختن فاصله بین مردم و حاکمیت بیان داشت: هدف نخستین مخالفان و دشمنان از تحریم آزار دادن مردم ایران نیست بلکه آنها به دنبال مأیوس و ناامید کردن ملت ایران از راهی است که برگزیده‌اند اما مردم نشان داده‌اند هر وقت فشار بیشتر بوده حضورشان نیز پررنگ‌تر بوده است.

وی با اشاره به اینکه حضور مردم در صحنه‌های مختلف به معنای رضایت کامل از مسئولان نیست افزود: ما نباید این دو موضوع را با یکدیگر خلط کنیم و بدانیم تنها در پیوستگی، همبستگی و هماهنگی امت با امام هیچ خدشه‌ای وارد نمی‌شود و مردم نسبت به عملکرد قوای مختلف انتقادات به جایی دارند.

باهنر سپس به اهمیت یک انتخاب درست اشاره کرد و گفت: البته کسانی که مهر تأیید شورای نگهبان را می‌گیرند حائز حداقل صلاحیت‌ها هستند اما کسب این نمره قبولی تنها کافی نیست و باید با بررسی و تحقیق اجمالی برای انتخاب درست تلاش کرد.

*برنامه‌های کاندیداها همراه با کارنامه باشد/ احصای عادلانه نقاط ضعف ‌و قوت

وی در ادامه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم دارا بودن دولت آینده به نقاط قوت دولت فعلی و عدم وجود نقاط ضعف در آن عنوان کرد: باید توجه کنیم این بررسی و احصای نقاط ضعف و قوت هم عالمانه و هم عادلانه صورت گیرد و نقاط منفی نقاط مثبت شخص را تحت‌الشعاع قرار ندهد گرچه نقاط منفی از آدم‌های بزرگ با پست‌های بالا تأثیرات با هزینه بعضا جبران‌ناپذیر بر جای می‌گذارد.

این مسئول در ادامه با تأکید بر لزوم تقاضای کارنامه علاوه بر برنامه از کاندیداها تصریح کرد: باید تلاش کرد از کسانی که برنامه ارائه می‌دهند ‌در کنارش کارنامه گرفته شود و سپس این کارنامه را با برنامه مقایسه کرده و سپس همخوانی آن دو را با یکدیگر سنجید.

باهنر از کاندیداها خواست با محاسبه‌های کمی و آمار از برنامه‌ها و عملکرد خود سخن بگویند و از زدن حرف‌های کلی و شعارهای کیفی اجتناب کنند.

وی انتخابات آینده ریاست جمهوری را سه قطبی دانست و اظهار داشت: یک قطب مربوط به جریان اصلاح‌‌طلبان است که طبق آخرین اخبار به صحنه می‌آیند و جدا از پررنگی یا کم‌رنگی حضورشان اصلاح‌طلبان پس از جمع‌بندی در عرصه انتخابات کاندیدا دارند.

*نباید همه اصلاح‌طلبان را با چوب فتنه راند

وی با تأکید بر اینکه هیچ کس حق ندارد جامعه اصلاح‌طلبی را با چوب فتنه براند گفت: باید بدانیم فتنه داستان دیگری است و در آن یک عده سردمدار بودند که موجب وقوع اتفاق نامیمونی شده و هزینه زیادی بر کشور تحمیل کردند که حساب‌شان جدا است.

عضو ائتلاف پنج‌گانه اصولگرایان قطب دوم رقابت انتخابات آینده را مربوط به رئیس جمهور و دوستان وی قلمداد کرد و گفت: رئیس جمهور علاقه‌مند است کسی رئیس جمهور شود که ادامه دهنده بی‌چون و چرای دولت دهم باشد.

*دولت حق استفاده از امکانات و تریبون دولتی برای کاندیدای مورد نظر خود را ندارد

باهنر با تأکید بر حق طبیعی و قانونی رئیس جمهور به عنوان یک شهروند برای حمایت از کاندیدای مورد نظر خود یادآور شد: البته دولت و رئیس جمهور حق ندارند از امکانات و تریبون دولتی از تبلیغ کاندیدای مورد نظر خود استفاده کنند و جایی که صحبت از تریبون، ساختمان، بودجه و سفر دولتی باشد حق بهره‌برداری از آن به نفع کاندیدای مورد نظرشان را ندارند.

وی جامعه اصولگرایی را قطب سوم این رقابت خواند و گفت: در این میان اصولگراها تعداد افرادشان به مرور زیاد می‌شود که البته نگرانی‌های به جایی هم به دلیل کثرت کاندیداها در جبهه اصولگرایی وجود دارد.

دبیرکل جامعه مهندسین کشور سپس به تقسیم‌بندی موجود در میان اصولگرایان اشاره و خاطرنشان کرد: سه نفر از برادران اصولگرا که زودتر از بقیه کار خود را آغاز کردند و به ائتلاف 1+2 مشهور شدند اعلام کردند در نهایت در مورد یک نفر به جمع‌بندی می‌رسیم.

باهنر افزود: البته پیشنهادی را به این ائتلاف ارائه کردیم که در ورودی ائتلاف را باز کنند تا پس از ملحق شدن بقیه بتوانند در قالب ساز و کاری نسبت به گزینش یک، دو و حداکثر سه نفر برای مراحل بعدی رقابت به جمع‌بندی برسند.

وی با اشاره به عضویت خود در ائتلاف پنج‌گانه اصولگرایان ابراز داشت: در این ائتلاف به این جمع‌بندی رسیده‌ایم که قبل از ثبت نام در مورد یک نفر به توافق برسیم.

به گفته وی تلاش بر این است که جریان مستقل و جبهه پایداری و...به عنوان سایر انشعابات اصولگرایی نیز در مورد یک نفر به جمع‌بندی برسند.

*لاریجانی به من گفت قصد ورود به انتخابات را ندارم

این مسئول در مورد احتمال حضور لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: آخرین باری که از آقای لاریجانی سوال کردم گفتند قصد ورود به انتخابات را ندارم.

باهنر خاطرنشان کرد: اما اگر آقای لاریجانی بخواهد وارد عرصه انتخابات شود می‌تواند وارد ائتلاف ما، یا 1+2 شده تا بر اساس یک ساز و کار معین کاندیدای نهایی مشخص شود به عبارت دیگر به صرف ورود لاریجانی نباید انتظار داشت بقیه به نفع وی کنار بکشند.

*رئیس‌جمهور رکورددار تغییر وزرا بود / همواره در بین دو راهی تعامل با دولت بودیم

وی در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر چرایی سکوت مجلس در برابر اشتباهات دولت بیان داشت: باید فضای کلی را در نظر گرفت و تحلیل کرد تصمیم‌های مجلس در چه شرایطی رقم می‌خورد.

عضو ائتلاف پنج‌گانه اصولگرایان تصریح کرد: بر خلاف این نظر، برخی از دلسوزان تذکر می‌دادند چرا اینقدر مواظب دولت هستید و به اصطلاح چوب لای چرخ آن می‌‌گذارید.

وی با بیان اینکه وظیفه‌مان را طوری انجام می‌دهیم که ضررهایش کمتر از منافع آن باشد تأکید کرد: همواره بین این دو راهی بودیم که به چه میزان کنترل کنیم و به چه حد رها سازیم.

باهنر به رأی اعتماد به یکی از وزرا در آغاز کار دولت به عنوان مصداق این دو راهی نام برد و گفت: پس از چندین بار عدم رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی دولت به این نتیجه رسیدیم که با توجه به موقعیت آن وزارتخانه در اقتصاد کشور به وزیری با شاخص‌های پایین‌تر کفایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه استیضاح حق مجلس است اما آخرین دوا است یادآور شد: به نظر من تغییر هزینه ایجاد می‌کند و به طور کلی یکی از بحث‌ها با رئیس جمهور همین تغییر وزرا بود چراکه وزرایی که آقای رئیس جمهور در طول دولت‌های نهم و دهم تغییر داد از کل وزرای بعد از انقلاب بیشتر است.

باهنر در مورد سؤالی مبنی بر اینکه به عملکرد مجلس چه نمره‌ای می‌دهید گفت: از شما می‌خواهم به آن نمره 20 دهید.

*60 درصد مشکلات اقتصادی ریشه در ضعف مدیریتی دارد

باهنر سیاست خارجی را در امر انتخابات آینده مهم و تأثیرگذار ارزیابی کرد و اظهار داشت: در این عرصه اصول و منافع کشور باید محور اصلی مذاکرات قرار گیرد و همچنین از امنیت ملی نیز غفلت نشود.

وی با رد این ادعا که همه مشکلات کشور به تحریم‌ها مرتبط است بیان داشت: این تحریم‌ها حداکثر تأثیرشان در مسائل اقتصادی کشور 30 تا 40 درصد بیشتر نیست و بالای 60 درصد از عوامل اصلی تورم، اشتغال، عدم رصد اقتصادی و عدم تعادل بازرگانی ریشه در ضعف مدیریت‌های داخلی دارد.

*قطعنامه‌ها نه ورق‌‌پاره‌‌اند و نه فلج‌کننده

دبیرکل جامعه مهندسین کشور با بیان اینکه قطعنامه‌های صادر شده علیه ما نه ورق پاره هستند و نه فلج کننده تصریح کرد: هم زمانی که این قطعنامه‌ها ورق پاره خوانده شد اقدام نادرستی صورت گرفت و هم هنگامی که فلج‌کننده قلمداد شده و بحث شعب ابیطالب به میان آمد که مقام معظم رهبری آن را رد کرده و بر قرار داشتن کشور در شرایط بدر و خیبر تأکید کردند.

*سیاست خارجی‌ام سیاست لبخند است

باهنر با اشاره به اینکه در مورد مسائل خارجی سیاست خارجی  مناسب به صورت حداکثر و در حد امکان سیاست لبخند و در حداقل مورد سیاست اخم است تأکید کرد: ما تنها با چند کشور مشکل اساسی داریم نظیر آمریکا که در مسائلی مانند رژیم صهیونیستی با یکدیگر اختلاف بنیادی داریم.

وی افزود: ما رژیم صهیونیستی را مصداق بارز آپارتاید می‌دانیم و معتقدیم باید همه فلسطینی‌ها اعم از یهود، مسیحی و مسلمانان در یک همه‌پرسی آزاد نسبت به تعیین حکومت خود اقدام کنند حال آنکه آمریکا حیات خود را در حمایت از صهیونیست‌ها می‌داند که ما در مقابل آن می‌ایستیم و هزینه‌هایش را نیز می‌پردازیم اما در عین حال با آن منافع مشترک داریم که باید این منافع را کشف و شناسایی کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مشکل دیگری نیز با آمریکا داریم و آن این است که هر وقت می‌خواستیم با آمریکا دست دهیم در زیر این دست‌کش دستی آهنین پنهان کرده بود بنابراین برای ایجاد رابطه و مذاکره باید آمریکا دست آهنی خود را به دستی گوشتی تبدیل کند.

*قطع رابطه واجب و ایجاد رابطه حرام نیستند

باهنر تصریح کرد: قطع رابطه واجب نیست ایجاد رابطه هم حرام نیست مشروط بر اینکه در این رابطه بتوانیم منافع خود را جلب کنیم.

وی در خصوص دیپلماسی خارجی دولت فعلی نیز متذکر شد: دیپلماسی دولت نهم و دهم فعال نبود و این دولت‌ها در این امر موفق نبودند.

 *احمدی‌نژاد 84 کاندیدای جریان اصولگرایی نبود

باهنر در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر چگونگی رابطه رئیس جمهور و رحیم مشایی گفت: پاسخ به این سؤال سخت است و برای تشخیص مرید یا مراد بودن هر کدام تنها باید از خودشان سؤال کرد.

وی با اشاره به آشنایی 20 ساله‌اش با رئیس جمهور اظهار داشت: با وجود این آشنایی من به این جمع‌بندی نرسیدم در انتخابات ریاست جمهوری سال 84 از آقای احمدی‌نژاد حمایت کنم و در نهایت رئیس ستاد آقای لاریجانی شدم با آنکه سابقه کار تشکیلاتی‌ام با آقای احمدی‌نژاد بیشتر بود اما در جایی که منافع ملی مطرح است دیگر جایی برای دوستی، رفاقت و حتی کار تشکیلاتی وجود ندارد.

*کشور ژنرال می‌خواهد

وی افزود: پس از انتخاب آقای احمدی‌نژاد در سال 84 به دیدار وی رفتم تا ضمن تبریک پیروزی‌شان برای اعلام کمک به دولت منتخب ملت اعلام آمادگی کنم که سخن از عدم استفاده از ژنرال در دولت از سوی ایشان مطرح شد.

دبیرکل جامعه مهندسین کشور  تأکید کرد: در این جا بود که احساس کردم راه اشتباهی است مگر می‌شود مملکت را با عده‌ای سرباز اداره کرد.

باهنر تأکید کرد: باید سلسله مراتب در مدیریت کشور رعایت شود.

وی با بیان اینکه نمی‌توان لشکری را با یک ستوان اداره کرد گفت: این به معنای ارزش‌گذاری معنوی نیست چراکه ممکن است مقام این شخص با این سمت نزد خدای متعال بسیار بالاتر از بقیه باشد بلکه به معنای آن است که در مدیریت کشور باید کار را به متخصصان امر سپرد.

این عضو ائتلاف پنج‌گانه با اشاره به اینکه رئیس جمهوری برخی از این ضرورت‌ها را قبول نداشت و در دوران فعالیت خود هیچ‌گاه در این مورد قانع نشد تصریح کرد: به عنوان نمونه رئیس جمهور به جای اینکه برنامه جامعی را در دستور کار قرار دهد پروژه محور بود نظیر وام اشتغال که توسط دولت بدون توجه به تخصص وام‌گیرندگان به صورت گرفت که به جز تعداد اندکی اشتغال‌زایی موجب ورشکستگی، بدهکاری و حتی زندانی شدن این افراد علاوه بر بیکار شدن دوباره آنها شد.

باهنر یادآور شد: از نظر ضرورت‌های اجرایی و راهبردی عملکرد دولت آقای احمدی‌نژاد را منطبق بر سیاست‌های برنامه‌ای، قانونی و معقول نیافتم.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه احمدی‌نژاد در سال 84 کاندیدای جریان اصولگرایی نبود متذکر شد: احمدی‌نژاد فرد اصولگرایی بود که خود به طور مستقل به صحنه آمد و رأی هم آورد.

باهنر در بخش دیگری از این جلسه با تأکید بر اینکه تا دو ماه پیش در فکر حضور در عرصه انتخابات نبودم بیان داشت: پس از استدلال‌هایی که از سوی برخی افراد مطرح شد قانع به اعلام آمادگی برای حضور در این عرصه شدم.

وی با اشاره به برخی از ویژگی‌های عملکردش در مجلس شورای اسلامی و به خصوص در حوزه برنامه‌ریزی اجرایی متذکر شد: البته ممکن است در برخی حوزه‌ها سایر کاندیداها عالم‌تر و مجرب‌تر باشند اما در حوزه اطلاعات عمومی و برنامه‌ریزی کمتر کسی با این ویژگی‌ها پیدا می‌شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اذعان بر اینکه صالح بودن تنها شرط لازم است، کسب رأی را شرط کافی دانست و گفت: ممکن است در این شرایط فرد اصلح رأی نیاورد بنابراین شرط کافی رأی‌آوری است.

 *اگر در نظرسنجی‌ها رأی نیاورم کناره‌گیری می‌کنم / برای رفتن نیامده‌ام

باهنر با تأکید بر تعهد به ساز و کار ائتلاف پنج‌نفره مبنی بر کناره‌گیری بقیه به نفع فردی که در نظرسنجی‌ها مورد اقبال بیشتری واقع شده تصریح کرد: چنانچه در نظرسنجی‌ها رأی لازم را کسب کنم در صحنه می‌مانم و قرار نیست به نفع کسی کنار روم چراکه برای رفتن نیامدم و اگر هم به عنوان مثال نفر دوم هم شدم متعهد هستم نسبت به عهدی که بستم پایبند بوده و به نفع کسی که بیشترین رأی را آورده کنار روم.

محمد رضا باهنر همچنین به دیدار آیت‌الله نمازی امام جمعه کاشان رفت و با وی پیرامون مسائل مختلف کشور هم‌صحبت شد.

آیت‌الله عبدالنبی نمازی در این دیدار، تکثر و تعدد کاندیداهای ریاست جمهوری را فرصت و تهدید توأمان دانست و اظهار داشت: از این جهت که می‌توان از این ظرفیت در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و حوزوی برای بیان مباحث مدیریت کلان کشور و ظرفیت‌ها و تهدیدهای تحریم‌های اقتصادی استفاده کرد فرصت محسوب می‌شود.

وی، بحران اقتصادی را فراگیر و جهانی دانست و با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران نیز متأثر از بحران اقتصادی جهانی است بیان داشت:  تعدد نامزدهای کاندیدای ریاست جمهوری ظرفیتی است که می‌توانند در سفرهای شهرستانی خود، جمهوری اسلامی را با پیش از انقلاب و فضای ساخته شده توسط رژیم ستم‌شاهی مقایسه کنند و جوانان را که در زمان حیات امام راحل و دوران دفاع مقدس نبوده‌اند را توجیه کنند که انقلاب اسلامی از چه مراحل و پیچ و خم‌هایی گذشته تا به امروز که تبدیل به یک کشور قدرتمند و مطرح در جهان شده است.

عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، یکی از برکات و فرصت‌های متعدد و مسافرت کاندیداها به شهرها مباحث عمومی، کارشناسی و تخصصی دانست و تأکید کرد: اگر تعدد کاندیداها در پایان منجر به وحدت و اتحاد نشود تهدیدی است که دارای عوارض جبران‌ناپذیری است.

نمازی همچنین بیان داشت: انتخابات میدان امتحان اخلاقی برای مدعیانی است که برای رضایت خداوند و بر اساس تکلیف آمده‌اند که برای اثبات آن، مصلحت اسلام و نظام را باید بر خواسته‌های شخصی خود ترجیح داده و عرصه را برای کاندیداهای اصلح‌تر و توانمندتر از خود خالی کنند.

امام جمعه کاشان خاطرنشان کرد: کاندیداهای ریاست جمهوری با الگوپذیری از شهدا که برای اسلام و انقلاب و نیز تثبیت اقتدار ملی و منافع و مصالح ملی فداکاری کردند و به شهادت رسیدند باید آنها نیز با ایثار و فداکاری به نفع کاندیداهای با تجربه‌تر که صلاحیت بیشتری دارند کنار بروند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر لزوم حاکم شدن فرهنگ جبهه و دفاع مقدس در مدیریت سیاسی کشور ابراز داشت: رزمندگان اسلام در دفاع مقدس برای انتخاب فرماندهی لشکر و تقسیم پست و غنایم عقب‌نشینی می‌کردند و هر یک دیگری را شایسته فرماندهی می‌دانست اما در باز کردن میدان مین برای عبور دیگر هم‌رزمان خود از یکدیگر سبقت می‌گرفتند.

نمازی همچنین خواستار تشکیل ستادهای مشترک بین کاندیداهای انتخابات شد و گفت: کاندیداها با تشکیل ستادهای مشترک می‌توانند خصلت اخلاص در کار، خداجویی و پرهیز از خودمحوری را به جوانان آموزش دهند.

به گفته وی مسئولان در جمهوری اسلامی، جاه‌طلب، تکاثرطلب و به دنبال پست و مقام نیستند و تمایل بر دنیا ندارند و این ابعاد سازنده انتخابات است.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان در ادامه، شرکت در انتخابات را به لحاظ فقهی واجب عینی و تأکید بر مشارکت حداکثری را بعد حقوقی و قانونی انتخابات دانست و خواستار تبیین این تفکر برای افکار عمومی شد.

نمازی حضور همگانی در انتخابات را موجب یأس و ناامیدی دشمن دانست و گفت: برای دشمن عدم حضور در انتخابات معیار و ملاک است و امید دشمن به افرادی است که در انتخابات شرکت نمی‌کنند.

وی متذکر شد: انتظار می‌رود کاندیداهایی که در انقلاب و بعد از انقلاب در خدمت جنگ بودند متوجه باشند انتخابات، محلی برای اخلاص و ایثار و فداکاری برای خانواده شهدا و مادران شهدا است که بر خلاف برخی از ما که خود را طلبکار انقلاب می‌دانیم چنین بزرگوارانی خود را بدهکار انقلاب می‌دانند.

انتهای پیام/63009/و40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول