اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رشت خبر داد

احداث 97 کیلومتر کمربند شهری در رشت

فرماندار رشت از احداث 97 کیلومتر کمربند شهری در شش باند در رشت خبر داد.

احداث 97 کیلومتر کمربند شهری در رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید ولی‌الله عظمتی امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور وزیر کشور در سالن اجتماعات فرمانداری این شهر برگزار شد.

وی با تبریک فرارسیدن میلاد حضرت فاطمه الزهرا (س) و امام خمینی (ره) اظهار کرد: امسال ملت انقلابی و ولایت‌مدار کشور در دو جبهه سیاسی و اقتصادی حماسه بی‌نظیر خلق می‌کنند.

این مسئول، با بیان اینکه افتتاح پنج پروژه صنعتی، خدماتی و انرژی در رشت با اعتباری بالغ بر 310 میلیارد تومان افتتاح می‌شود، افزود: گیلان دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای است که در صورت شناسایی و بهره‌وری موجب توسعه استان می‌شود.

وی، با اشاره به اینکه رشت با شش بخش و 293 روستا دارای بالغ بر 698 هزار نفر جمعیت شهری و 200 هزار نفر جمعیت روستایی است، ادامه داد: رشت در خود 76 درصد جمعیت شهری و 38 درصد جمعیت روستایی استان را پوشش داده است.

عظمتی، با تصریح اینکه رشت دارای 10 هزار و 600 نفر ایثارگر و 2 هزار و 200 شهید نیز هست، خاطرنشان کرد: 19 واحد دانشگاهی و هفت ناحیه آموزشی در رشت فعال است و در مجموع 130 هزار دانش‌آموز نیز در این شهر مشغول تحصیل هستند.

وی با اشاره به بحث احداث قطار شهری در رشت، اذعان کرد: طرح مطالعاتی آن تمام شده و تنها نیازمند اخذ مجوز ماده 215 از طرف معاون راهبردی ریاست جمهوری هستیم.

عظمتی، از احداث 97 کیلومتر کمربند شهری در شش باند رشت خبر داد و گفت: امسال 5.5 میلیارد تومان برای احداث این کمربندی اعتبار داریم که این مقدار برای حل معضل ترافیک شهر کافی نیست و نیازمند اعتبار هستیم.

وی رشت را دارای بالغ بر 75 هزار هکتار اراضی کشاورزی معرفی کرد و یادآور شد: 64 هزار هکتار اراضی کشاورزی به کشت برنج اختصاص دارد.

فرماندار رشت، با بیان اینکه 30 درصد زمین‌های کشاورزی برنج در رشت واقع شده است،خاطرنشان کرد: 52 درصد ماهیان گرمابی نیز در رشت پرورش می‌یابد.

به گفته وی، در رشت در سال 91 با راه‌اندازی 55 واحد صنعتی برای بالغ بر 3 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شد.

عظمتی، با بیان اینکه 95 درصد از مصوبات سفر دور نخست هیئت دولت به گیلان در رشت عملی شده است، خاطرنشان کرد: در دور دوم سفرهای استانی نیز از 57 مصوبه ویژه رشت 89 درصد عملی شده است.

وی به 74 مصوبه از 289 مصوبه دور سوم ویژه رشت اشاره کرد و متذکر شد: تاکنون 40 درصد این مصوبه‌ها نیز اجرایی شده است.

فرماندار رشت، در بخش مسکن مهر نیز با اختصاص 186 هکتار زمین به مسکن مهر بزرگ‌ترین پروژه مسکن مهر در رشت ساخته شده است.

وی افزود: تاکنون بالغ بر 17 هزار واحد در این پروژه ساخته شده که 2 هزار و 640 واحد آماده بهره‌برداری و حدود 3 هزار واحد دیگر در آینده نزدیک تکمیل می‌شوند.

عظمتی، احداث یک منبع آب 15 هزار مترمکعبی برای تامین آب شرب، گازرسانی و اجرای هفت پروژه مهر مسکن را از دیگر دستاوردهای دولت نهم و دهم عنوان کرد.

وی بحث رسیدگی به زیرساخت‌های مسکن مهر و به مناقصه گذاشتن فاضلاب اصلی مسکن مهر را از دیگر اقدام‌ها ذکر و یادآور شد: تاکنون بخش بزرگی از بحث مهرماندگار نیز اجرا شده و بقیه نیز تا پایان دولت به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/84002/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول