اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

با اشاره به حمله بنغازی و بمب‌گذاری‌های بوستون

سناتور جمهوریخواه: وضعیت امنیت ملی تحت ریاست اوباما تنزل داشته است

درحالیکه هنوز سوالات زیادی درباره حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی و بمب گذاری در مسابقات ماراتن شهر بوستون بی جواب باقیمانده است، یک سناتور جمهوریخواه تاکید کرد که وضعیت امنیت ملی تحت ریاست اوباما بدتر شده است.

سناتور جمهوریخواه: وضعیت امنیت ملی تحت ریاست اوباما تنزل داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه آمریکایی «واشنگتن تایمز»، دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته (سه شنبه) با سرخوردگی جمهوریخواهان از سیاست امنیت ملی دولت واشنگتن و تمرکز خاص این قانونگذاران روی سوالات بی جواب پیرامون بمب گذاری های صورت گرفته ماه گذشته در مسابقات دو ماراتن شهر بوستون آمریکا و همچنین حمله به کنسولگری آمریکا در شهر «بنغازی» لیبی روبرو شد.

درحالیکه 134 نفر از اعضای جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا لایحه ای را امضا کرده اند که محور آن تشکیل کمیته ای منتخب جهت بررسی و تحقیق درباره حملات صورت گرفته به کنسولگری آمریکا در شهر «بنغازی» لیبی است، «لیندسی گراهام» سناتور جمهوریخواه از ایالت «کارولینای جنوبی» اعلام کرده است که وضعیت امنیت ملی آمریکا تحت ریاست اوباما خراب شده است.

گراهام اعلام کرده است که اگر حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی و بمب گذاری های صورت گرفته در بوستون نمونه ای از ناکامی سیستم امنیت ملی نیست، پس چیست؟

چنین اظهاراتی از سوی گراهام درست روزی مطرح شده است که اوباما به خبرنگاران اعلام کرد که از اتهاماتی که اخیرا افراد آگاه از حمله بنغازی به دولت واشنگتن نسبت داده و اعلام کرده اند که دولت اوباما آنها را تهدید کرده است که از همکاری با بازرسان کنگره خودداری کنند، بی اطلاع است.

بر اساس این خبر، مقامات وزارت خارجه آمریکا نیز در شرایطی متعهد شده اند که ارتباطات نزدیک تری با کنگره در مسیر تحقیق درباره حمله بنغازی داشته باشند که در عین حال می خواهند گزارشی را بی اعتبار کنند که اخیرا منتشر شده مبنی بر اینکه فردی در دولت آمریکا به سیا و وزارت خارجه هشدار داده است که درباره حمله بنغازی حرفی نزنند.

«جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به انتشار چنین گزارشی ضمن اشاره به وجود اطلاعات غلط بسیار درباره حمله بنغازی، اعلام کرد که می خواهد «دیوید وید» رئیس کارکنان خود را برای همکاری مستقیم با قانونگذاران در مسیر پاسخگوی به سوالات مرتبط با حمله صورت گرفته به کنسولگری آمریکا در لیبی منصوب کند.

کری در این باره اعلام کرد که باید موضوع حمله به کنسولگری آمریکا در لیبی افسانه زدایی و سیاست زدایی شود. کری گفت که وزارت خارجه جواب سوالات پیرامون این حمله را خواهد داد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول