اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‎دهد

روزی به نام یک فرشته

ولادت بانوی بزرگ اسلام، روز مادر و روز زن نامگذاری شده است و روزی است که به نام یک فرشته در تقویم ثبت شده است.

روزی به نام یک فرشته

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، میلاد حضرت فاطمه (س) و روز زن بهترین فرصت برای گرامیداشت جایگاه بانوان است و با یک روز سپاس و تقدیر از مادران، حق آن‌ها ادا نمی‎شود.

می‎توان در واژه مادر، معانی گوناگونی مانند محبت، ایثار، عشق به فرزند و ... را پیدا کرد و مادر برای هر فرد معنی خاصی دارد، ولی همه مادران عشق و محبت بدون وصفی را برای فرزندان خود ابراز می‎کنند.

این روزها خیابان‎ها شلوغ‎تر از همیشه است و فرزندان در تلاش هستند، تا در روز مادر بتوانند هدیه‎ای که مادر را خوشحال کند، را تهیه کنند، تا شاید بشود ذره‎ای از زحمات مادران را جبران کنند، اما تقدیر از مقام مادر وظیفه همه ما محسوب می‌شود.

مادرانمان را تا وقتی فرصت داریم، از آن‌ها سپاسگزاری کنیم و با اهدای یک شاخه گل و یا جمله ای مانند مادر دوستت دارم، شاد کنیم، تا همیشه دعای خیر مادر بدرقه راهمان باشد.

اما در گوشه و کنار شهرمان مادرانی هستند که چشم انتظار فرزندان خود هستند و آن‌ها در سرای سالمندان به سر می‎برند.

با نزدیک شدن به روز مادر به سرای سالمندان برکتی بروجرد رفتم تا روز مادر را با اهدای یک شاخه گل تبریک بگویم.

در آنجا مادران زیادی چشم‎های خود را به در دوخته بودند، تا شاید در این روز فرزندانشان از آن‌ها یادی کنند و باعث شادی مادران شوند.

یک مادر سالمند در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در بروجرد گفت: چهار سال است که در سرای سالمندان به سر می‎برم و من سه فرزند دارم که در این مدت یک بار هم به دیدن من نیامدند.

بتول میرزایی افزود: بهترین هدیه برای یک مادر محبت فرزند و فراموش نکردن مادر است و من هم دوست دارم که فرزندانم از من یادی کنند.

یک مادر دیگر اضافه کرد: 80 سال سن دارم و الان دوست دارم، در کنار فرزندانم باشم و با نوه‎هایم بازی کنم، ولی افسوس که دو سال است که نوه‎هایم را ندیده‌ام و آن‌ها هم سراغی از من نمی‎گیرند.

فاطمه یار احمدی اظهار داشت: تنها انتظاری که از بچه‎ها دارم، محبت کردن است، چرا که مادران همیشه و در همه حال فرزندان خود را عاشقانه دوست دارند.

در ادامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بروجرد در گفت‎وگو با فارس گفت: یکی از وظایف مهم دینی و اخلاقی ما، احسان به پدر و مادر است و در قرآن کریم، به کرات احسان به آنان، توصیه شده است.

حجت الاسلام احمدرضا غلامی افزود: نیکی به پدر و مادر، پس از یکتاپرستی از واجب‎ترین واجبات است، همانگونه که آزردن پدر و مادر پس از شرک، از بزرگ‎ترین گناهان است.

وی بیان کرد: در چند جای قرآن کریم، خداوند متعال، احسان به والدین را در کنار توحید و نفی شرک آورده و پس از فرمان به توحید یا نهی از شرک، به احسان نسبت به پدر و مادر فرمان داده است.

حجت‌الاسلام غلامی اظهار داشت: تأکید قرآن کریم بر احسان به پدر و مادر نشان از عظمت والای مقام آنان، در فرهنگ اسلامی دارد.

به گزارش خبرنگار فارس از بروجرد، مادران امروز، مادر بزرگ‎های فردا هستند و باید به این نکته توجه داشته باشیم که هرچه امروز سالمندان را بیشتر تکریم کنیم، در دوران کهولت خود، محبت‎های بیشتری از سوی فرزندان می‌بینیم.

گزارش از مرجان سلیمانی

انتهای پیام/2304/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول