اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی برخوار:

30 هزار کارگر در شهرستان برخوار مشغول فعالیت هستند

رئیس اداره تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان برخوار با بیان اینکه حدود یک هزار کارگاه صنعتی در سطح شهرستان فعال هستند، گفت: حدود 30 هزار کارگر در این مراکز صنعتی مشغول فعالیت هستند.

30 هزار کارگر در شهرستان برخوار مشغول فعالیت هستند

کریم علینقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه در شهرستان برخوار دو شعبه تأمین اجتماعی وجود دارد، اظهار کرد: حدود 30 هزار نفر کارگر تحت حمایت این دو شعبه تأمین اجتماعی در سطح شهرستان هستند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای جمعیت کارگری شهرستان اضافه کرد: با توجه به نام‌گذاری سال حماسه‌ سیاسی و اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب، برنامه‌های ویژه‌ای برای حضور جمعیت کارگری شهرستان در خلق حماسه سیاسی و اقتصادی تهیه و تدوین شده است.

رئیس اداره تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان برخوار با اشاره به افزایش حقوق کارگران ادامه داد: شورای عالی کار امسال حدود 25 درصد حقوق کارگران را افزایش داده است که امسال نسبت به سال گذشته پایه حقوق کارگران از 378 هزار تومان به 487 هزار به اضافه مزایای آنها افزایش یافته است.

وی بیان کرد: در سال گذشته اضافه برای هر کار گر ساعتی 2 هزار و 600 تومان بود که امسال به 3 هزار و 100 تومان افزایش پیدا کرده، اما این مسکن کارگران همچنان مانند سال گذشته است.

علینقی با بیان اینکه پاداش آخر سال کارگران دو برابر حقوق آنها است، تاکید کرد: شهرک صنعتی منطقه دولت آباد حدود 20 هزار کارگر را در خود جای داده است که حدود یک هزار و 700 هکتار و با بیش از یک هزار کارگاه صنعتی در این منطقه مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه به جز شهرک صنعتی دولت آباد، دو شهرک صنعتی کوچک دیگر در سطح شهرستان مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: در مجموع در سطح شهرستان حدود 30 هزار شهرک صنعتی وجود دارد.

رئیس اداره تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان برخوار با بیان اینکه در موضوع بیمه کارگران دو بحث وجود دارد، افزود: در حال حاضر حق بیمه‌ای که کارفرما برای کارگر می‌دهد، حدود 100 هزار تومان است و در صورتی که شامل جریمه شود باید هر ماه حدود 500 هزار تومان را پرداخت کند.

انتهای پیام/2301/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول