اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

حضرت زهرا(س) ضامن بقای ولایت و امامت هستند

استاد حوزه علمیه قم گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) قرآن ناطق، قرآن مجسم، احیاگر رسالت، امامت و ولایت و ضامن بقای دین و مکتب هستند.

حضرت زهرا(س) ضامن بقای ولایت و امامت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین حسین گنجی در شب میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها در جمع نمازگزاران مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه سید بن طاووس از جمله شخصیت‌هایی است که تشرفات متعددی را به محضر حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه داشته است، اظهار داشت: ایشان در کتاب کشف المحجه الثمره المحجه که کتابی اخلاقی و تربیتی است و ایشان آن را برای پسرش سید محمد نگاشته است، می‌گوید سید محمد، من وجود حضرت ولی عصر عجل الله فرجه را با دلائل عقلی اثبات نمی‌کنم، گرچه ادله عقلیه فراوانی در این ارتباط داریم.

وی ادامه داد: ایشان گفتند بیش از 200 آیه در قرآن و صدها روایت در خصوص امام زمان (عج) داریم، ولی من وجود حضرت را با دیدن اثبات می‌کنم و امام زمان(عج) را به تو نشان می‌دهم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه چنین شخصیت والایی وقتی به میلاد نورانی حضرت زهرا (س) می‌رسد بیانات بسیار جالب، ظریف و دقیقی دارد افزود: سید بن طاووس در کتاب اقبالش روز میلاد نورانی زهرای اطهر(س) را بزرگ‌ترین عید جهان اسلام ذکر می‌کند و دلیلش هم این است که نسل حضرت رسول الله (ص) از فاطمه اطهر (س) استمرار یافته است.

گنجی گفت: سید بن طاووس می‌گوید شخصیت بالایی در بیستم جمادی‌ الثانی سال پنجم بعثت پا به عرصه وجود گذاشته و عالم را نورانی می‌کند، همان نوری که هرگاه در مدینه، در محراب عبادت به نماز می‌ایستاد، وارد خانه‌های مردم می‌شد مردم خدمت پیامبر(ص) می‌رسیدند و می‌گفتند یا رسول الله این چه نوری است که وارد خانه‌های ما شده است، این نور خورشید نیست و پیامبر(ص) می‌فرمودند بروید درب منزل فاطمه، می‌رفتند و می‌دیدند آن حضرت به نماز ایستاده است.

وی با اشاره به اینکه میلاد فاطمه (س) میلاد ویژه و خاصی است که امامان معصوم از این مادر متولد شده‌اند، ابراز داشت: اگر ایشان نبودند 11 امام معصوم پا به عرصه وجود نمی‌گذاشتند و امروز نیز حضرت مهدی (عج) صاحب کون و مکان نبودند. باید این مادر باشد تا 11 معصوم از فرزندان این مادر به تدریج زمان پا به عرصه وجود گذارند و ولایت و امامت کون و مکان را عهده‌دار شوند.

این استاد حوزه علمیه در ادامه با بیان اینکه بی بی دو عالم، گل سر سبد عالم ملک و ملکوت است، ابراز داشت: 11 امام معصوم و امام زادگان، عصاره و گلاب گل فاطمی محسوب می‌شوند. حضرت فاطمه زهرا (س) قرآن ناطق و قرآن مجسم، احیاگر رسالت، امامت و ولایت و ضامن بقای دین و مکتب هستند.

گنجی خاطرنشان کرد: وقتی خداوند می‌خواهد فاطمه (س) را به حبیبش بدهد، به او امر می‌کند 40 روز از حضرت خدیجه(س) فاصله بگیرد و در این 40 روز از غذاهای بهشتی برای آن حضرت می‌آوردند و با این کیفیت آن حضرت متولد شدند. این بانو جایگاه والا و بی‌نظیری در عالم خلقت دارند و می‌توانند بهترین الگو برای زندگی ما در تمام زوایای زندگی قرار گیرند.

انتهای پیام/78009/و40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول