اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه لاهیجان:

پس از 34 سال لاهیجان هنوز مصلی ندارد/حوزه علمیه خواهران نیازمند اعتبار

امام جمعه لاهیجان ساخت مصلی و حوزه علمیه خواهران و تقویت کشاورزی را از تقاضای مهم مردم و کشاورزان این شهرستان از رئیس جمهور عنوان کرد.

پس از 34 سال لاهیجان هنوز مصلی ندارد/حوزه علمیه خواهران نیازمند اعتبار

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، حجت‌الاسلام محمدتقی صرفی‌پور در جمع خبرنگاران ساخت مصلی برای اقامه نماز جمعه مردم این شهر را از نیازهای اساسی لاهیجان عنوان کرد.

وی با تصریح بر اینکه پس از 34 سال هنوز لاهیجان مصلی ندارد، گفت: لاهیجان را شهری محروم می‌دانیم زیرا مکانی برای نماز جمعه ندارد.

امام جمعه لاهیجان، با بیان اینکه حضور مردم در نماز جمعه بیشتر می‌شود، گفت: در نماز جمعه اختلاف‌ها کمتر می‌شود و آگاهی مردم بالا می‌رود.

وی با اشاره به اینکه 20 هزار متر مربع زمین برای احداث مصلی تهیه شده است، تصریح کرد: ساخت این مصلی نیازمند 40 میلیارد تومان اعتبار است که برای راه‌اندازی فاز نخست آن 10 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد.

صرفی‌پور با تصریح بر اینکه هر متر مربع ساخت مصلی به دو میلیون تومان نیاز دارد، اذعان کرد: افرادی که در ساخت مصلی مشارکت کنند سند معنوی به آنها اهدا می‌شود.

وی ساخت حوزه علمیه خواهران را از دیگر تقاضای مردم در سفر دور چهارم هیئت دولت به گیلان ذکر کرد و افزود: حوزه علمیه خواهران نیازمند اعتبار است.

امام جمعه لاهیجان با بیان اینکه لاهیجان حوزه علمیه خواهران ندارد، تصریح کرد: افراد در حوزه علمیه تربیت می‌شوند.

وی از تشکیل هیئت موسس حوزه علمیه خواهران این شهرستان خبر داد و یادآور شد: به زودی مجوز ساخت این حوزه صادر می‌شود.

به گفته صرفی‌پور، حوزه علمیه خواهران لاهیجان در زمینی به مساحت دو هزار متر احداث می‌شود.

وی تقویت کشاورزی در زمینه‌های برنج ،چای و ابریشم را از دیگر تقاضاهای کشاورزان از رئیس جمهور عنوان کرد و متذکر شد: تقویت کشاورزی مشکل بیکاری در جامعه را برطرف می‌کند.

امام جمعه لاهیجان، این شهر را مستعد قطب صنعتی شدن خواند و خاطرنشان کرد: لاهیجان شهری فرهنگی است و 24 بقعه دارد که نشان می‌دهد مردم این شهرستان دینی هستند.

انتهای پیام/84001/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول