اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

صالحی: ایران از تلاش‌های کمیته 4 جانبه برای حل بحران سوریه حمایت می‌کند

وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد که تهران تلاش می‌کند تا کمیته 4 جانبه (ترکیه، مصر، عربستان و ایران) برای حل بحران سوریه فعال شود.

صالحی: ایران از تلاش‌های کمیته 4 جانبه برای حل بحران سوریه حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس، علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان در جمع خبرنگاران در اجلاس جهانی علما و بیداری اسلامی، تأکید کرد که تحولات منطقه در بستر اسلامی روی داده و منشأ آنها در خلاء نبوده است به این اعتبار هست که ما می‌گوییم تحولات منطقه بیداری اسلامی است.

وی افزود: به نظر ما انقلاب اسلامی ایران موجب شد تا اسلام‌خواهی دوباره زنده شود و بستر اسلام خواهی رواج یافت و به آرامی جایگاه خود را به دست آورده است.

علی‌اکبر صالحی اظهار داشت که جمهوری اسلامی در سال‌های گذشته عزت و اقتدار خود را نشان داد و خود را کشوری صاحب پیشرفت و رونق علمی معرفی کرده است.

وی تصریح کرد که مردم منطقه دیدند که یک کشور با حکومتی اسلامی توانسته پیشتاز باشد.

وزیر خارجه کشورمان خبر داد که سازمان ملل امروز گزارش توسعه انسانی سال 2013 را اعلام کرده که در این گزارش جمهوری اسلامی بالاترین نرخ توسعه انسانی را پس از کره جنوبی در جهان دارد.

وی افزود: با این آمار اکنون ایران در رده 75 است و کشوری همانند ترکیه در رده 90 قرار دارد و این در حالی است که ایران تحت تحریم‌ها قرار دارد، این نشان می‌دهد که مردم جهان اسلام الگویی به نام جمهوری اسلامی ایران را برای خود دارند.

صالحی درباره دیدار اخیر نماینده رئیس جمهور مصر از تهران در هفته گذشته نیز گفت: ما تلاش می‌کنیم تا پیشنهاد رئیس جمهور مصر برای حل بحران سوریه از طریق کمیته 4 جانبه (ایران، ترکیه، عربستان و مصر) عملی شود، مدتی بود این پیشنهاد در حاشیه قرار گرفته بود ولی در تماسی که چندی پیش با کامل عمرو وزیر امور خارجه مصر داشتیم، تأکید کردیم که کمیته چهار جانبه را دوباره فعال کنیم.

وی افزود: پس از این نماینده رئیس جمهور محمد مرسی به تهران آمد و قدم‌های خوبی برداشته شد و همانطور که اعلام شده پیشنهاد کردیم که کمیته چهار جانبه در تهران یا یکی دیگر از کشورها برگزار شود و ما آمادگی حضور را داریم.

وزیر خارجه کشورمان تأکید کرد که موضع تهران، حل سوری - سوری است و هر راه حل تحمیلی را رد می‌کنیم.

وی در پاسخ به خبرگزاری فارس درباره برگزاری نشست پارلمانی با موضوع سوریه در تهران گفت که ما رایزنی‌هایی را برای این مسئله آغاز کرده‌ایم.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول