اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌همدانی:

استقرار نظام جمهوری اسلامی مقدمه‌ای برای ظهور امام زمان (عج) است

یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران در تمام دنیا نظیر ندارد گفت: معتقدم این انقلاب اسلامی مقدمه‌ای برای ظهور امام زمان (عج) است.

استقرار نظام جمهوری اسلامی مقدمه‌ای برای ظهور امام زمان (عج) است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، آیت‌الله حسین نوری همدانی عصر امروز در دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و دانشگاهیان و اقشار مختلف مردم لرستان در مصلی الغدیر شهرستان خرم‌آباد با بیان اینکه لرستان استانی‌‌ عالم‌پرور، ولایت مدار و شهیدپرور بوده است، گفت: یکی از مسائل مهم انسان‌ها مسئله حکومت و رهبری است.

وی با بیان اینکه انسان‌ها در زندگی ابعاد متعددی همچون فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دارند، خاطرنشان کرد: معتقدم بعد حکومت و رهبری مهم‌تر از همه این ابعاد است.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه پیامبران نیز بر روی بعد حکومتی و رهبری تأکید داشته‌اند، گفت: حضرت ابراهیم در زمان خود در برابر نمرودها، حضرت موسی در برابر فرعونیان و حضرت محمد (ص) در برابر ابوسفیان‌ها، ابوجهل‌ها ایستادگی کردند.

این مرجع عالیقدر در ادامه خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص)‌ حکومتی تشکیل دادند که خود ایشان در رأس آن حکومت بود.

وی در ادامه یادآور شد: حضرت محمد (ص) علی را در غدیر خم به عنوان جانشین خود معرفی کرد تا مردم بعد از پیامبر تسلیم علی شوند و نظام ولایی، فاطمی و علوی را در واقع پیامبر ایجاد کرد.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: نظامی که پیامبر اعظم ایجاد کرد بعد از ایشان به خطر افتاد و نخستین قربانی نظام حکومتی در آن زمان حضرت فاطمه (س) بوده است.

این مرجع تقلید در ادامه با تاکید بر اینکه مسئله نظام آنقدر مهم است که فاطمه (س) خود را قربانی آن کرد، اظهار کرد: باید از این قربانی شدن درس بگیریم زیرا بعد از پیامبر آن حکومت ولایی، فاطمی و علوی به انحراف کشیده شد.

آیت‌الله نوری همدانی افزود: امروز خدا را شاکریم که نظام ولایی، فاطمی و علوی را در ایران اسلامی دارا هستیم.

آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: این نظام ولایی، فاطمی و علوی به آسانی به دست نیامده و باید قدردان آن باشیم.

وی گفت: بر ما واجب است تاریخ و فرهنگ انقلاب را درک کنیم و بدانیم که این نعمت بزرگ چگونه به وجود آمده است.

این مرجع تقلید ادامه داد:‌ امروز در هر شهر، روستا و کوچه و خیابان‌های کشور نام شهدا را مشاهده می‌کنیم هر کدام از اینها برای ما درس‌هایی دارند و به ما می‌گویند که این انقلاب همین‌طوری به دست نیامده است.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: باید از همسران، پدران و مادران شهدا قدردانی کنیم و به آنها احترام بگذاریم زیرا اگر اینها نبودند امروز این پیشرفت، امنیت و آسایش کشور ما وجود نداشت.

وی با بیان اینکه باید خدا را شاکر باشیم که امروز در رأس نظام ما یک رهبر توانمند است، گفت: اگر امروز در کشورهایی همچون بحرین، لیبی، مصر، تونس و... اختلافاتی وجود دارد به خاطر این است که این کشورها از نعمت ولایت بی‌بهره‌ هستند.

آیت‌الله نوری همدانی افزود: نظام ما در تمام دنیا نظیر ندارد زیرا این نظام، نظام ولایت فقیه است.

این مرجع تقلید تصریح کرد: امروز مردم ما از رهبری همان حرف‌هایی را می‌شوند که امام علی (ع) می‌گفت.

وی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های نظام جمهوری اسلامی مردمی بودن است، گفت: عشق به اهل بیت، عصمت و طهارت یکی از ویژگی‌هایی نظام مردمی ما است و این نظام را از پشتوانه قوی مردمی برخوردار کرده است.

آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: امنیت فکری، روحی، جاری و نظامی ما امروز از خودگذشتگی مردم همیشه در صحنه نشأت گرفته است.

این مرجع تقلید در ادامه گفت: وقتی که مقام معظم رهبری در سخنرانی نوروزی خود می‌فرماید اگر استکبار بخواهند علیه ایران کاری کنند رژیم صهیونیستی و حیفا را در یک لحظه نابود می‌کنیم این به پشتوانه همین ملت است.

وی خاطرنشان کرد: اگر اسرائیل بخواهد تکانی بخورد مطمئناً نابود می‌شود زیرا ایران اسلامی از یک ملتی قوی برخوردار است و این نظام مقدمه ظهور امام زمان (عج) است.

انتهای پیام/2304/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول