اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محمدرضا باهنر در تبریز:

هاشمی رقیب اصولگرایان است/تشکیل دولت کارآمد با حضور ژنرال‌ها

کاندیدای احتمالی انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری گفت: هاشمی رفسنجانی پدیده ویژه‌ای در کشور است و خدماتش در طول انقلاب فراوان و ماندگار بوده است اما ایشان را رقیب اصولگرایان در انتخابات 24 خرداد می‌دانیم.

هاشمی رقیب اصولگرایان است/تشکیل دولت کارآمد با حضور ژنرال‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا باهنر بعد از ظهر امروز در جریان سفر به آذربایجان شرقی و در گفت‌وگو با خبرنگاران در تبریز اظهار کرد: انتخابات پیش رو یک انتخابات سه قطبی خواهد بود که اصلاح طلبان، اصولگرایان و نماینده و یا نمایندگان دولت این سه قطب را تشکیل می‌دهند.

وی گفت: اگر هاشمی در انتخابات حضور یابد مورد حمایت جبهه اصلاح طلبان نخواهد بود و رقابت جبهه اصولگرایان با ایشان تداوم خواهد داشت.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه اصولگرایان به دنبال مدیریت صحنه رقابت‌های انتخاباتی هستند، این نوع مدیریت را به معنای رسیدن به کاندیدای واحد ندانست و در عین حال گفت: اگر افرادی مانند هاشمی رفسنجانی و یا خاتمی در انتخابات پیش رو حضور پیدا کنند، انگیزه اصولگرایان برای وحدت بیشتر خواهد شد.

هرگز هاشمی رفسنجانی را جزو سران فتنه نمی‌دانم

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه هاشمی رفسنجانی را اصلاح طلب نمی‌داند، افزود: ایشان با وجود خدمات فراوان، در مقطعی آن طور که باید از حقانیت نظام دفاع می‌کردند این کار را نکردند ضمن اینکه من هرگز هاشمی رفسنجانی را جزو سران فتنه نمی‌دانم.

وی در واکنش به اظهارات اخیر هاشمی رفسنجانی مبنی بر اینکه اگر در انتخابات حضور پیدا کند، نشان می‌دهد که مدیران توانمندی وجود ندارد، گفت: بیان این نظرات طبیعی است و قاعدتاً هر نامزدی که در عرصه انتخابات حضور پیدا می‌کند خود را اصلح بر دیگران قلمداد می‌کند.

باهنر گفت: این حرف هاشمی رفسنجانی طبیعی است و این فکر را بقیه نامزدها هم دارند که یا نامزد توانمند دیگری در عرصه انتخابات وجود ندارد و یا نمی‌توانند از عهده این مسئولیت برآیند.

اطمینان از حضور حماسی مردم در انتخابات

باهنر همچنین با اشاره به همزمانی انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری با دوره چهارم انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: با توجه به اینکه در هر دوره‌ای از انتخابات چند ماه مانده به این برنامه سرنوشت ساز و چند ماه پس از آن پیش لرزه‌ها و پس لرزه‌های انتخاباتی وجود داشت، تصمیم مسئولان نظام بر این شد که هر دو سال یک بار انتخابات در کشور برگزار شود که امسال دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراها به و طور همزمان برگزار خواهد شد.

وی افزود: بر این اساس، انتخابات بعدی همزمان نیز متعلق به انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری خواهد بود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نباید هیچ یک از انتخابات دیگری را تحت الشعاع قراردهد، ابراز اطمینان کرد که مردم در عرصه این دو انتخابات حماسه سیاسی را رقم خواهند زد.

تشکیل دولت کارآمد با حضور ژنرال‌ها

باهنر در ادامه با انتقاد از این شعار دولت احمدی‌نژاد که در کابینه نیازی به حضور ژنرال نیست، افزود: در صورت عهده‌دار شدن مسئولیت قوه مجریه، کابینه‌ای کارآمد که متشکل از ژنرال‌ها و نه سربازان خواهد بود را معرفی خواهم کرد که مدیرانی توانمند و قدرتمند باشند.

وی تورم، بیکاری، مشکلات بنگاه‌های تولیدی، نامطلوب بودن فضای کسب و کار و اتکای بودجه نفت و دولت‌ها به درآمدهای سرشار نفتی را از مهم‌ترین معضلات اقتصادی و اجتماعی کشورمان در زمان حاضر دانست و گفت: ناهنجاری‌هایی که طی هشت سال گذشته در کشور ایجاد شده با راهکارهای ساده‌ای قابل حل و فصل است.

راهبرد لبخند حداکثری و اخم حداقلی در سیاست خارجی

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ضمن تاکید بر فعال کردن ظرفیت‌های سرشار کشورمان در عرصه دیپلماسی عمومی، تصریح کرد: در سیاست خارجی باید حداکثر لبخند و حداقل اخم را داشته باشیم.

وی توضیح داد: عرصه سیاست خارجی مخلوطی از لبخند و اخم است اما آنچه که اکنون نیاز داریم لبخند حداکثری و اخم حداقلی است؛ چیزی که در حال حاضر عکس آن عمل می‌شود.

باهنر با اشاره اینکه جمهوری اسلامی ایران سر اصول و حقوق خود تنها با چند کشور معدود خارجی مشکل دارد، اظهار کرد: این در حالی است که با 200 کشور دیگر دنیا اختلاف اساسی در خصوص این اصول و حقوق نداریم و بر همین اساس تاکید دارم باید تعامل ایران با این کشورها مثبت باشد.

وی در رابطه با اختلاف ایران و آمریکا هم گفت: این اختلافات اصولی است زیرا دولت‌هایی که در آمریکا بر سر کار می‌آیند می‌دانند که بدون حمایت صهیونیست‌ها نمی‌توانند رای بیاورند و این در حالی است که ما رژیم صهیونیستی را رژیم غاصبی می دانیم که فکر می کنیم باید بساطش برچیده شود.

وی دادن هزینه به خاطر ایستادن بر سر این موضع اصولی را طبیعی دانست و گفت: در عین حال نباید هزینه‌هایی که در این مسیر پرداخت می‌کنیم را با عمل‌های غیرخردمندانه چند برابر کنیم.

باهنر ادامه داد: بالاخره ایران، کشور آمریکا را به رسمیت می‌شناسد و منافع مشترکی نیز با این کشور دارد؛ فقط مشکل اینجاست که آمریکا نمی‌خواهد با دست انسانی به پیش آمده و حقوق جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت بشناسد.

ادامه اجرای هدفمندی یارانه‌ها

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری درباره نظرش نسبت به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تصریح کرد: ادامه اجرای این قانون اجتناب‌ناپذیر است و حتما باید تمام شود اما باید قبل از ورود به اجرای مراحل دیگر این قانون، آسیب شناسی علمی از مرحله نخست صورت بگیرد.

وی با اشاره به تصمیم دولت احمدی‌نژاد در افزایش یارانه نقدی از 45 هزار تومان فعلی به 250 هزار تومان اشاره و اضافه کرد: اگر بخواهیم این برنامه محقق شود باید از جیب دیگر شهروندان 400 هزار تومان برداریم که در این شرایط باید مردم و بنگاه‌های تولیدی این فشار سنگین را متحمل شوند.

باهنر افزود: با همه این اوصاف من معتقدم با تدبیر می‌توان نظام سلامت در کشور را مجانی کرد و حتی بیمه بیکاری را سامان داد و این در صورتی است که بخشی از یارانه نقدی به این امور اختصاص داده شود. 

انتهای پیام/60002/ع40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول