اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار جوانی در گفت‌وگو با فارس

استفاده از نام دیگر برای خلیج فارس برنامه دشمنان است

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: استفاده از نام دیگر برای خلیج فارس برنامه دشمنان علیه کشور جمهوری اسلامی ایران است.

استفاده از نام دیگر برای خلیج فارس برنامه دشمنان است

یدالله جوانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه بعد از انقلاب دشمنان از هر ابزاری برای آسیب رساندن به جمهوری اسلامی ایران استفاده کرده‌اند، اظهار کرد: یکی از اقدامات غیر معقول دشمنان و عواملشان در منطقه غرب آسیا تحریف حقایق تاریخی است.

وی با اشاره به تحریف یکی از این نمونه‌های تاریخی افزود: تغییر نام خلیج فارس به عنوان یک منطقه راهبری و استراتژیک و شناخته شده در جهان یکی دیگر از اقدامات دشمنان به شمار می‌آید.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه اسناد مکتوب و مدونی در ارتباط با منطقه استراتژیک خلیج فارس وجود دارد، ادامه داد: اگر به اسناد تاریخی و جغرافیایی در سراسر جهان در کتابخانه‌ها و موزه‌های معتبر مراجعه شود، ملاحظه می‌‌کنیم که نام اصلی این منطقه راهبری همیشه برای خلیج فارس بوده است.

وی با اشاره به اینکه با وجود این همه اسناد معتبر برخی کشورهای منطقه به دلیل خصومت و دشمنی‌هایی که با انقلاب اسلامی ایران دارند اقدام به جعل غیر واقعی نام خلیج فارس کرده‌اند، بیان کرد: دشمنان بدانند بدون اسناد و مدارک معتبر نخواهند توانست در حقایق جهان خدشه‌ای ایجاد کنند.

جوانی با بیان اینکه دانشمندان، محققان و جغرافیدانان جهان، این منطقه راهبردی را با نام خلیج فارس می‌شناسند، تاکید کرد: استفاده از نام دیگر برای خلیج همیشه فارس برنامه دیگر دشمنان علیه کشور جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه استفاده از نام دیگر برای خلیج فارس حاوی پیام مهمی است، تصریح کرد: این پیام عبارت است از اینکه برخی از قدرت‌ها با هر مسئله‌ای برخورد سیاسی می‌کنند و از نظر علمی این نوع حرکت قابل درک نیست.

انتهای پیام/2301/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول