اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده اقتصاد و علوم اداری دانشگاه لرستان:

توسعه تحصیلات تکمیلی از اولویت‎های دانشکده اقتصاد لرستان است

رئیس دانشکده اقتصاد و علوم اداری دانشگاه لرستان گفت: به دنبال توسعه تحصیلات تکمیلی با تمرکز بر مقطع دکتری در دانشکده اقتصاد و علوم اداری دانشگاه لرستان هستیم.

توسعه تحصیلات تکمیلی از اولویت‎های دانشکده اقتصاد لرستان است

رضا سپهوند امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در خرم‎آباد گفت: دانشکده اقتصاد و علوم اداری دانشگاه لرستان در سال 1384 تأسیس شده و در دو رشته اقتصاد و مدیریت بازرگانی شروع به فعالیت کرد.

سپهوند افزود: دانشکده اقتصاد را می‎توان به عنوان یکی از ضروری‎ترین دانشکده‎های موجود در هر دانشگاه برشمرد، چرا که موتور و محرک کارآفرینی و مدیریت کسب و کار در هر جامعه برمبنای این دو رشته استوار است.

رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه لرستان در ادامه گفت: اگر این دانشکده در جامعه علمی فعال باشد، می‎توان شاهد افزایش رشد اقتصادی به همراه بهبود نحوه اداره سازمان‎ها باشیم.

وی با اشاره به برنامه‌های این دانشکده گفت: از جمله برنامه‎های این دانشکده در بعد آموزش با وجود محدودیت در پذیرش رشته‎های جدید مانند مدیریت توریسم و مدیریت کسب و کارهای کوچک همچنان به دنبال افزایش تنوع رشته‎های موجود در این دانشکده هستیم.

رئیس دانشکده اقتصاد و علوم اداری دانشگاه لرستان گفت: در بعد پژوهشی ایجاد ارتباط با سازمان‎ها و نهادهای اقتصادی استان برای پیشبرد اهداف پژوهشی از جمله مهمترین برنامه‎های اجرا شده در دانشکده هستند.

وی یادآور شد: براساس سند راهبردی دانشگاه لرستان که دارای افقی پنج ساله است، در دوره کوتاه مدت به دنبال توسعه تحصیلات تکمیلی با تمرکز بر مقطع دکتری هستیم، این مهم جز با تمرکززدایی در مقاطع کاردانی و کارشناسی به دست نمی‎آید، این در حالی است که به دلیل وجود محدودیت از پذیرش در رشته مدیریت صنعتی نیز محروم هستیم.

سپهوند خاطر نشان کرد: دانشکده اقتصاد و علوم اداری دانشگاه لرستان جزو معدود دانشگاه‎های ایران است که در مقطع دکتری در رشته مدیریت بازرگانی در دو گرایش منابع انسانی و رفتار سازمانی دانشجو می‎پذیرد، همچنین تعداد دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بازرگانی از سه نفر در سال 1388 به 25 نفر در سال 1390 ارتقاء یافت که امید است همچنان شاهد افزایش این تعداد باشیم.

رئیس دانشکده اقتصاد و علوم اداری دانشگاه لرستان با طرح معضلات این دانشکده گفت: با وجود کمبود فضای آموزشی، پایین بودن فضای سالن مطالعه نزدیک به میزان استاندارد تعیین شده و بسیاری مشکلات دیگر می‌توان دانشکده اقتصاد را به عنوان دانشکده‎ای رو به رشد معرفی کرد، چرا که دارای یک هسته مرکزی قوی شامل اساتید برجسته است که این خود باعث ایجاد یک مزیت رقابتی مثبت شده است.

وی افزود: این دانشکده در حال حاضر دارای سه مدرس با مدرک دکتری و پنج نفر از اساتید نیز به عنوان بورسیه از دانشگاه‎های امام صادق، تهران، تربیت مدرس و... مشغول به تدریس هستند.

انتهای پیام/2304/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول