اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یونسی در نشست خبری در مشهد:

هاشمی و خاتمی کاملاً هماهنگ عمل می‌کنند/امیدوارم ائتلافی میان اصلاح‌طلبان اتفاق بیفتد

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه آمدن خاتمی را منتفی و آمدن هاشمی را بسیار بعید می‌دانم، گفت: آقای هاشمی و خاتمی در این دوره از انتخابات به صورت کاملاً هماهنگ عمل می‌کنند.

هاشمی و خاتمی کاملاً هماهنگ عمل می‌کنند/امیدوارم ائتلافی میان اصلاح‌طلبان اتفاق بیفتد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام علی یونسی دقایقی پیش در نشست خبری که در حاشیه همایش حامیان مردمی حسن روحانی برگزار شد با تشریح فضای انتخاباتی حاکم در کشور، اظهار کرد: هنوز فضای جامعه انتخاباتی نشده است بنابراین باید صدا و سیما و جریان‌های سیاسی در این راستا همت کرده و فضا را انتخاباتی کنند.

وی با اشاره به تشدد میان جریان‌های سیاسی، گفت: جریان اصولگرا امروز از آشفتگی بیشتری نسبت به جریان اصلاح‌طلبان برخوردار است به گونه‌ای که هنوز شاهد وحدت میان نامزدهای اصولگرا نیستیم.

مسئول گروه اقوام و مذاهب ستاد انتخاباتی حسن روحانی خاطرنشان کرد: در عین حال امیدواریم که جریان اصلاح‌طلب با حمایت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و آقای خاتمی به وحدت و اجماع برسند و کاندیداهای این جریان به یک تا دو نفر کاهش پیدا کنند.

* آمدن خاتمی را منتفی می‌دانم

به گفته وزیر سابق اطلاعات آمدن خاتمی برای کاندیداتوری در انتخابات پیش‌رو منتفی است و حضور هاشمی نیز بسیار بعید است.

وی تاکید کرد: ما به دنبال توافق هستیم و آرزو داریم که ائتلافی میان اصلاح‌طلبان اتفاق بیفتد البته همه اصلاح‌طلبان برای آقای خاتمی و هاشمی احترام قائل بوده و ائتلاف نیز با تلاش این دو بزرگوار شکل می‌گیرد.

یونسی متذکر شد: این در حالی است که آقای هاشمی تاکنون نگفته است که می‌آیم و یا نمی‌آیم و این بدان معناست که هنوز وی به جمع‌بندی نرسیده است البته حسن روحانی به تشویق آقای هاشمی رفسنجانی وارد صحنه و وارد فعالیت انتخاباتی شده‌اند.

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه اکثریت مردم ایران حداکثر اعتماد را به آقای هاشمی و خاتمی دارند، یادآور شد آقای خاتمی و هاشمی در این انتخابات کاملاً هماهنگ با یکدیگر عمل می‌کنند.

* مهم‌ترین ویژگی روحانی اعتدال و عقلانیت است

مسئول گروه اقوام و مذاهب ستاد انتخاباتی حسن روحانی در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت: تمام مشکلات به وجود آمده در گذشته ناشی از افراط و تفریط است، حسن روحانی بر این اعتقاد است که می‌توان ستادها را در تمام کشور به دور از شعارهای افراط و تفریط هدایت کند.

وی تاکید کرد: بیشتر دولت احمدی‌نژاد افراط و تفریط و غلبه بر تندروی‌ها بود و میزان اعتدال و عقلانیت نیز در این دولت بسیار کم بود.

* پدیده اصرار دولت برای یک کاندیدای خاص، پدیده جدیدی است

وزیر سابق اطلاعات در ادامه با اشاره به حمایت دولت احمدی‌نژاد از کاندیدای خاص، گفت: پدیده اصرار دولت برای یک کاندیدای خاص یک پدیده جدید است به گونه‌ای که در گذشته ممکن نبود دولت به جای اهتمام به برگزاری یک انتخابات سالم به حمایت و رأی آوری یک کاندیدای خاص اهتمام ورزد.

یونسی تاکید کرد: در دولت نهم و دهم بیشترین تخلفات انتخاباتی رخ داده است در حالی که شاید در دولت‌های قبلی نیز بوده ولی در سیاست‌های این دولت تخلفات انتخاباتی نیز قرار داشت به گونه‌ای که در شب انتخابات نیز پول و سهام عدالت پخش کردند.

وی تاکید کرد: دولت مسئول برگزاری انتخابات است و باید کاملاً بی‌طرفانه عمل کند و هم به استفاده از امکانات دولت را به نفع یک کاندیدای خاص نگذارد.

مسئول گروه اقوام و مذاهب ستاد انتخابات حسن روحانی در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: میل قطعی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی این است که در این جبهه و جناح کسی غیر خودش یعنی حسن روحانی بیاید ولی اگر شرایط به گونه‌ دیگری رقم خورد شاید دلیلی مبنی بر حضور خود دیده و وارد صحنه شود در عین حال گزینه اصلی آقای هاشمی حسن روحانی است.

وزیر سابق اطلاعات در بخش پایانی سخنانش با اشاره به دوران همکاری خود با حسن روحانی در شورای عالی امنیت ملی اظهار کرد: بنده در مقطعی در شورای عالی امنیت ملی همکاری آقای روحانی بودم که البته در این شورا سران سه قوه و بسیاری از مسئولان رده بالای کشور حضور داشتند و هر تصمیمی پس از بررسی‌های کارشناسانه و با خرد جمعی گرفته می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: در ارتباط با توقف داوطلبانه نیز هم باید بگوییم که این تصمیم بعد از کارشناسی‌های لازم انجام و سبب شد اولاً فرآوری هسته‌ای ما حفظ شود و کشورمان از تحریم‌ها مصون بماند.

انتهای پیام/70003/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول